Dags att prata lön!

Hur ser det ut på din arbetsplats? Arbetar ni med lönefrågan?

I avdelning Örebro har vi precis satt punkt efter 2017 års lönerevision, samtidigt som vi startar upp löneprocess 2018. Lönefrågan är på olika sätt levande året om. Vi hoppas att den är det även på din arbetsplats.

Vi är inte nöjda med löneutvecklingen, lönespridning och livslönen för våra medlemsgrupper. Vi är rent ut sagt missnöjda. Vi behöver tillsammans sätta tryck i lönefrågan på alla nivåer och i olika forum. Som förtroendevald har du en viktig roll, och har möjlighet att aktivt ta del i löneprocessen på din arbetsplats. Ta vara på den möjligheten!

Hur arbetar vi med lönefrågan i avdelning Örebro?
Till dig som är ny i ditt uppdrag

Välkommen som förtroendevald i avdelning Örebro. Vi ser fram emot att möta dig i olika sammanhang och vill skicka en påminnelse om höstens datum för introduktion och grundutbildning. Det är hög tid att anmäla sig. Grattis till ett fantastiskt uppdrag!

Ta del av höstens förtroendevaldautbildningar!
Möten för dig som är förtroendevald

Välkommen till höstens första eftermiddagsträffar för dig som är förtroendevald på arbetsplats. Vi kommer att prata samverkan, arbetsmiljö och ta upp aktuella frågor. Träffarna är öppna för alla förtroendevalda oavsett arbetsplats så välj det datum som passar dig bäst.

Anmäl dig nu!

Vårdförbundet Direkt