Årsmöte och 40 årsfest

Styrelsen för Vårdförbundet avdelning Örebro bjuder in dig som medlem till årsmöte på Örebro slott den 10 oktober.

Vi öppnar dörrarna 16.30 och bjuder på alkoholfritt bubbel och snittar, för att fira att Vårdförbundet fyller 40 år.

Cirka 17.15 börjar årsmötet där vår förbundsorförande Sineva Ribeiro föreslås hålla i mötet. Efter de sedvanliga årsmötesförhandlingarna, där det bland annat ska genomföras val till ny styrelse samt kongressombud och valberedare, bjuder vi in till spökvandring med efterföljande middag på Slottet.

Läs mer och anmäl dig nu!
Karriärkväll för dig som är student eller ny i yrket

Den är redan nu på onsdag 6 september och det finns fortfarande några lediga platser. Under kvällen bjuder vi på: Medelhavsbuffé, inspirerande presentationer om karriärväg och utlandstjänstgöring, råd och tips inför anställning och möjlighet för dig att ställa frågor till yrkesverksamma från olika arbetsplatser.

Läs mer och anmäl dig nu!
Pension – kom på en informationskväll

Vad kan DU unna dig när DU har 52 veckors ”semester” – har DU råd att gå i pension? Birgit Karlsson från Pensionsmyndigheten och Eva Wistrand från KPA kommer sedan att lotsa oss genom pensionsdjungeln. Förhoppningsvis går vi därifrån lite klokare och är lite tryggare i de beslut vi ska fatta rörande vår kommande pension.

Läs mer om pensionsträffen den 14 september...
Träffa förtroendevalda och medlemmar!

Vi fortsätter besöka arbetsplatser, både spontant och inplanerat. Bjud gärna in oss om du önskar att vi kommer till just din arbetsplats! Då kontaktar du oss via telefon 0771-420 420 eller e-post info.orebro@vardforbundet.se. Vi kommer även under ett antal tillfällen finnas tillgängliga under lunchtid på våra tre sjukhus. Vi återkommer med vilka dagar det blir. För oss är det viktigt att få träffa dig som medlem och höra vad just DU tycker är viktigt att vi eventuellt ska jobba vidare med tillsammans!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga