Välkommen på höstens medlemsaktiviteter

En prideflagga som vajar i vinden

Efter sommaren drar vi igång med en mängd roliga, spännande och inspirerande medlemsaktiviteter. Se till att redan nu boka in datumen, vi vill träffa dig och många av dina medlemskollegor. Vi ser fram emot Pride, en karriärkväll, en pensionsträff och en makalös fest i kombination med årsmötet.

Gå med Vårdförbundet i pridetåget 26 augusti!

Vårdförbundet deltar i årets pridetåg och vi vill att du går med oss. Ta med vänner, anhöriga och bekanta eller kom själv. Vårdförbundet går i pridetåget för att fira allas olikheter och också därför att vi kan. På väldigt många håll i världen är det förbjudet att vara, eller sympatisera med, HBTQ-personer. Här i Sverige får alla vara vem de vill och det är vi stolta över. Pridetåget avgår från Scandic Grand 18.00. Mer information om var och när vi ses kommer framöver.

Karriärkvällen "Taggad laddad och ny"

Missa inte vår karriärkväll för dig som är student eller ny i yrket.
Den 6 september ses vi mellan klockan 18.00-20.30 på Harrys Hamnplan.  Vi bjuder på mat, mingel och spännande föredrag som hur det är att arbeta utomlands, forskning, lagar och avtal. Karriärkvällen vänder sig till dig som är student eller har arbetat i yrket upp till 2 år. Bjud gärna med en icke-medlem som studerar eller är yrkesverksam inom någon av våra professioner. Läs mer och anmäl dig i portalen Aktiviteter och utbildningar.

Har du frågor om pension?

Det är återigen dags för en av årets mest efterfrågade medlemsaktiviteter. Torsdagen 14 september vid 17-tiden kommer Eva Wistrand från KPA pension att föreläsa om pension. Mer information och möjlighet att anmäla sig kommer, håll utkik på vår webb!

Årsmöte med 40-års jubilieum

Vårdförbundet håller årsmöte den 10 oktober. Vi kommer att vara på Örebro Slott och efter mötesförhandlingarna bjuder vi på spökvandring och middag. Håll utkik på vår webbplats för mer information och anmälan som kommer ut efter sommaren.

Kom ihåg att nominera dig själv eller någon annan medlem inför årsmötet. I år ska vi välja ny styrelse, kongressombud, ersättare för kongressombud samt valberedning. Nominera nu!