Vårdförbundsstipendier vårterminen 2019

Vårdförbundet Örebro delar ut stipendier till bästa kandidatuppsats i de program på Örebro universitet som läser till Vårdförbundets professioner. Detta är ett festligt tillfälle tycker vi i Vårdförbundet Örebro, för att vi brukar bli inbjudna till självaste examensdagen för att dela ut stipendierna.

Stipendiet är på 6000 kronor och går till den/ de författare som skrivit den bästa kandidatuppsatsen, utsedd av examinatorn och det är bara medlemmar i Vårdförbundet som kan få det. Syftet med stipendiet är att uppmuntra till vidare forskning, utveckling och utbildning.

Vinnarna vårterminen 2019 är

Madelen Gjerdås inom laboratoriemedicin och Kateryna Ivanova inom fysiologi,  båda från biomedicinska analytikerprogrammet.

Beatrice Haglund, sjuksköterskeprogrammet.

Emily Åberg och Robert Axin, röntgensjuksköterskeprogrammet.

Vi säger stort grattis till er och era klasskompisar som är färdigutbildade och ska börja arbeta som biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor. Utan Vårdförbundets professioner, ingen vård #viärvården.