Slut på rean - en annan vård är möjlig

"Hallå, hör ni oss? Hör ni att vi ropat, ropat länge?! Förtroendevalda barnmorskan Ami Sundén håller ett känsloladdat tal inför hundratals människor som samlats på Våghustorget en solig söndag i september som ger jubel, visslingar och applåder.

Hundratals manifesterade den 4 september, inte bara i Örebro, utan i 25 andra städer i landet för "Slut på rean- vi kan inte spara mera!"

En välordnad manifestation med engagerade människor fån länets alla hörn, från alla yrkesgrupper och alla åldrar.

Från politikerhåll sågs bland annat regionstyrelsens ordförande Marie-Louise Forsberg Fransson tillsammans med partikollegan Anders Ceder (s).

Efter en kort samling på torget tågade vi iväg över Örebros gator och manifesterade "Vi kan inte spara mera". Tåget ringlade sig likt en lång orm och rundade Slottet för att sedan återsamlas och lyssna på tal från, utöver Ami Sundén; Njurförbundets ordförande Per Zimmerman och Kommunals avdelningsordförande Kerstin Jonsson.

Tack alla ni som kom och stort tack till alla de ideellt engagerade arrangörerna som kämpat med att få ihop den här dagen.

Nu vill vi se förändringar- En annan vård är möjlig!

#slutpårean