Musikhjälpen i Örebro!

I år kommer Musikhjälpen till Örebro. Årets tema är "Barn i krig har rätt att gå i skolan". Musikhjälpen pågår mellan den 12 och 18 december. Den 15 december håller vi öppet hus i våra lokaler på Nygatan mellan klocka 13-16. Kom förbi och fika med oss.

”Över 30 miljoner barn kan inte gå i skolan på grund av krig och konflikter. Ibland har deras skolor förstörts i attacker eller ockuperats av krigande parter. Ofta används dessutom byggnaderna till annat, till exempel som skydd för människor på flykt. Men att gå i skolan är en mänsklig rättighet och kan för många vara skillnaden mellan liv och död. Temat för Musikhjälpen 2016 är därför Barn i krig har rätt att gå i skolan"

Temat för Musikhjälpen i år handlar alltså om rätten att gå i skolan och i år parkerar evenemanget på Stortorget i Örebro mellan den 12-18 december!

I samband med att Musikhjälpen finns här i länet med sitt viktiga budskap, så vill vi passa på att bjuda in er som varit och besökt dem till lite värmande fika hos oss. Under torsdagseftermiddagen den 15 december mellan 13-16 har vi öppet hus och bjuder på glöggfika här på Nygatan.

Kom och prata utbildning, kompetensförsörjning och Musikhjälpen med oss!

Välkommen!