Aktuellt i Örebro

• Kort rapport från pensionsinformationen

5 april anordnade Vårdförbundet den populära pensionsinformationen, i år på Stora Hotellet. Nästan 70 medlemmar kom och lyssnade på Vårdförbundet, Pensionsmyndigheten och KPA.

• Sjuksköterskedagen - vem vill du hylla?

Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Finns det en person på jobbet som du tycker skulle behöva lyftas upp lite extra? Kanske har du en chef som gör ett alldeles ypperligt arbete? Då ska du nominera hen till Årets Sjuksköterska!

• Inbjudan till biokväll med filmen Lady Bird

Den 17 april bjuder vi in till en medlemskväll med mingel och aktuella Vårdförbundsfrågor som avslutas med att vi tillsammans ser den kritikerrosade och Golden Globe-belönade filmen Lady Bird.

• Barnmorskedagen - vem vill du hylla?

Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Finns det en person på jobbet som du tycker skulle behöva lyftas upp lite extra? Kanske har du en chef som gör ett alldeles ypperligt arbete? Då ska du nominera hen till Årets Barnmorska!

• Givande möten med chefsmedlemmar

Under vecka 11 har vi träffat nästan 40 chefsmedlemmar i Lindesberg, Örebro och Karlskoga på kollegial mötesplats. Vi träffades för frukost och diskussionerna gick varma.

• Lär dig mer om din pension!

Den 5 april bjuder Vårdförbundet Örebro tillsammans med KPA och Pensionsmyndigheten in till ett seminarium, som hjälper dig att fatta trygga beslut kring din pension.

• Närbild på biomedicinsk analytikers händer som arbetar med provrör. Bilden är tagen på Karolinska sjukhuset.

Biomedicinska analytikerdagen – vem vill du hylla?

• Ledarskap och medarbetarskap under pressade förhållanden - en föreläsning av Robert Karjel

Den 26 mars bjuder vi in till vårens första TCO-föreläsning. Vi får lyssna till en spännande föreläsning med Robert Karjel. Robert är hyllad författare, stridspilot, överstelöjtnant i försvaret och utsedd till årets talare.

• Inbjudan till kollegiala mötesplatser för chefer och ledare

Under tre dagar i vecka 11, den 13, 14 och 15 mars bjuder vi in till frukostmöten för chefer och ledare i Vårdförbundet. Vi vill bland annat belysa vikten av Vårdförbundets "5:e yrke", det vill säga cheferna.

• Välkommen på öppet hus!

Onsdagen den 21 februari bjuder vi in till öppet hus på vår expedition på Nygatan 16 i Örebro.