Fyllnadsval till Valberedningen

Är du intresserad av ett förtroendeuppdrag? Då kan du nominera dig själv eller en kollega till ett uppdrag i avdelning Norrbottens Valberedning. Du kan nominera fram till den 15 maj 2017. När nomineringen är avslutad kan du som medlem gå in och rösta på den/de kandidater som du tycker ska ingå i Norrbottens Valberedning.

Nomineringsblankett Valberedning
Valberedningens arbete

Att vara valberedare är ett viktigt uppdrag i Vårdförbundet. Som lokal valberedare har du i uppdrag att ta emot nomineringar av kandidater till lokal styrelse och kongressombud inför valen på årsmötet. Du förbereder förslag inför valen och ansvarar för att förslagen presenteras i årsmöteshandlingarna och på årsmötet. Har du frågor om hur Valberedningen arbetar, kontakta: Kristin Apelqvist, Gällivare, Carina Lantto, Kiruna eller Carina Sundelin, Sunderby sjukhus.

Kontaktuppgifter till Valberedningen

Vårdförbundet Direkt