Norrbottens årsmöte lördag den 1 oktober

Medlemmar med röstningslappar

Avdelning Norrbottens årsmöte är lördag den 1 oktober på Quality Hotell i Luleå. Under dagen föreläser Ingrid Frisk RFSU, om professionernas ansvar och kunskap gällande sexualitet och hälsa. Årsmötet avslutas med gemensam middag. Vårdförbundet erbjuder logi i dubbelrum för dig som bor utanför Luleå/Boden-området och vi ersätter resekostnader tur och retur Luleå.

Välkommen till Norrbottens årsmöte lördag den 1 oktober

Plats: Quality Hotell i Luleå

11.00-12.30   Årsmötet öppnas.
Ingrid Frisk, sexualpolitisk sakkunnig, RFSU föreläser om professionernas ansvar och kunskap gällande sexualitet och  hälsa  samt om sexuella och reproduktiva rättigheter.
12.30-13.30   Lunch
13.30-17.00   Årsmötesförhandlingar. Eftermiddagskaffe 15.00
18.00                  Middag

Motion till årsmötet

Skriv gärna en motion som vi kan behandla på årsmötet. Motionen ska vara avdelningen tillhanda senast 2016-09-29. E-postadress info.norrbotten@vardforbundet.se.  Tips på hur du ska skriva en motion.     Mall för att skriva en motion.

Resa

Tåg- och bussresa från Kiruna/Gällivare beställs genom Tranås Resebyrå, 0140-375030, ange grupp 425 och aktivitet 7120. Vårdförbundet betalar resekostnader för medlemmar som åker buss från Kalix, Boden, Piteå med fler orter.  Du skriver en reseräkning och bifogar kvittot för resan. För resa med egen bil utgår bilersättning. Samåkning gäller.

Logi

Vårdförbundet erbjuder logi i dubbelrum lördag den 1 oktober för dig som bor utanför Luleå/Boden-området.  Ange gärna i anmälan vem du önskar dela rum med.

Anmälan till årsmötet

Välkommen med din anmälan senast den 15 september 2016.

Anmälan för förtroendevald som deltar i Temadagen 30 september

Du som är förtroendevald och deltar vid Temadagen den 30 september anmäler dig till Temadagen och årsmötet här.

Vi ser fram emot att träffa dig!
Vårdförbundet, avdelningsstyrelsen

____________________________________________________________________

Inkomna nomineringar till förtroendeuppdrag i avdelningsstyrelsen:

Therese Mämmi, Kiruna sjukhus (personlig presentation)
Stina-Marie Sarri, Kiruna sjukhus
Helena Bergström, Piteå älvdals sjukhus (personlig presentation)
Sara Turtola, Sunderby sjukhus  (personlig presentation)

Maria Erixon har på egen begäran återtagit sin nominering.