Förutom att en ny styrelse är på plats som ska bygga ett bra team med dig som medlem i fokus och enträget jobba vidare med villkor, yrke och vård så händer det andra saker också. Äntligen kan vi umgås på ett mer vanligt sätt igen och genomföra lite trevligheter. Som vi längtat!

Våra populära biokvällar är tillbaka!

Vad är mysigare än att få krypa in i en biosalong i höstmörkret och se en härlig film? Därför bjuder vi in dig till just en biokväll! Antal platser är begränsat, så anmäl dig redan idag.

Den 9 november är du välkommen till Garvaren i Ljungby, för att se  Colin Nutleys ”Bröllop begravning och Dop”.

Läs mer och anmäl dig till Bröllop begravning och Dop här

Den 25 november är du välkommen till Thalia i Alvesta, och titta på den prisade och lovordade filmen ”The Father”.

Läs mer och anmäl dig The father här

Äntligen After Vård igen!

Äntligen kan vi träffas igen, varmt välkommen tillbaka till After Vård!

Ta en paus efter jobbet, sätt en liten guldkant på dagen och ha det trevligt. Träffa kollegor - både kända och nya ansikten och ha en härlig kväll tillsammans på Restaurang Mårdslycke, i Tingsryd. Även politiker från både Region och kommun kommer att vara inbjudna, så passa på att prata med dem om dina viktigaste frågor.

Vårdförbundet bjuder på mat, alkoholfri dryck och kaffe under kvällen.

Läs mer och anmäl dig till After Vård här

Vi förbereder inför Kongressen 2022

Under hösten påbörjas förberedelserna inför kongressen 2022.

Kongressen är Vårdförbundets högst beslutande instans där du som medlem kan påverka Vårdförbundets arbete.

Ett sätt att påverka, är att skriva en motion till kongressen. Läs mer om vad en motion är, hur den bör utformas och hur du bäst får gehör för dina tankar och förslag.

Motion -  vad är det och hur gör jag?

Du kan även nominera personer till följande uppdrag;

Vice förbundsordförande
Ledamot i förbundsstyrelsen
Avtalsråd
Förbundsrevisor

Hoppas vi ses och hörs snart!

Hösthälsningar från avdelningsstyrelsen, Vårdförbundet Kronoberg