Nu är biokvällen den 23 november fullbokad

Medlem som nu anmäler sig hamnar på en reservlista. Om vi får återbud kontaktas reserver via e-post. Den 23 november bjuder Vårdförbundet i Kronoberg på en förhandsvisning av filmen "Fyren mellan haven" som visas i Växjö.

Tom Sherbourne, en fyrvaktare, och hans fru Isabel lever vid kusten i västra Australien. En dag hittar de en död man och ett ensamt spädbarn i en livbåt som blivit uppspolad på stranden. De bestämmer sig snabbt för att ta sig an den lilla flickan som sitt eget barn. Några år hinner passera innan de stöter på en kvinna som har förlorat sin dotter och sin man till sjöss under samma tid som Tom och Isabel hittade sin baby ...

Filmen bygger på boken med samma namn av författaren M. L. Stedman.

Filmen är regisserad av Derek Cianfrance. Skådespelare är bland annat en Sveriges mest lysande skådespelerskor Alicia Vikander, samt Michael Fassbender, Rachel Weisz med flera.

Buss avgår från Ljungby lasaretts entré klockan 16.45 och tillbaka efter filmens slut klockan 20.45.

Klockan 17.30 öppnas dörrarna för mingel, vi bjuder på wraps. Till filmen bjuds på en liten popcorn och 50 cl coca-cola/mineralvattnen.

Anmälan

Anmälan sker via "Aktiviteter och utbildningar". Sista anmälningsdag 6 november, observera att du bara kan anmäla dig som reserv.

Varmt välkommen!

/Avdelningsstyrelsen i Kronoberg