Välkommen till årsmöte 5 oktober

Flera kvinnor sitter tätt tillsammans och håller upp röstsedlar med nummer på.

Nu är det åter dags för Vårdförbundet avdelning Kronobergs årsmöte, vi träffas på Royal Corner Best Western Hotell i Växjö den 5 oktober.

Praktisk information

Registrering sker från klockan 17:00 och klockan 18:00 årsmötesförhandlingarna med val av ordförande, vice ordförande, styrelseledamöter, kongressombud och ersättare kongressombud för perioden oktober 2016 till och med oktober 2017.

Samåkning sker med buss vilken avgår från Ljungby lasaretts entré klockan 17.00.

Under kvällen medverkar Vårdförbundets förhandlingschef Annelie Söderberg, hon kommer att tala om om förhandlingar och uppdatera oss om förhandlingarna om nattarbetstid centralt.

Avdelningen bjuder på buffé med måltidsdryck efter mötet och Annelie Söderbergs föredrag.

Förslag och idéer

Du som medlem har möjlighet att lämna förslag och idéer på aktiviteter inför det kommande verksamhetsåret med utgångspunkt i Vårdförbundets prioriterade områden för kongressperioden 2014-2018, du kan läsa mer om dessa här. Vill du lämna förslag på aktivitet, skicka ett mail till info.kronoberg@vardforbundet.se

Föredragningslista, övriga handlingar samt valberedningens förslag till ny styrelse med flera uppdrag kommer framöver att publiceras här på vår webbsida.

Nominering kan lämnas

Observera! Du kan nominera styrelseledamöter och kongressombud fram till 4 september klockan 24.00. Läs mer om valberedningens arbete och hur du kontaktar dem för nomineringar.

Anmälan

Du anmäler dig till årsmötet via vår Aktivitets- och utbildningsportal. Senast den 2016-09-23 behöver vi din anmälan.

Styrelsen i avdelning Kronoberg hälsar samtliga medlemmar hjärtligt välkomna!