Facklig grundutbildning dag 1 - tillfällen i höst

Du som ännu inte påbörjat din fackliga grundutbildning har nu en gyllene chans att få mer kunskap och därmed bättre möjligheter att påverka i ditt förtroendeuppdrag! Till hösten arrangeras 3 tillfällen i Kalmar med de fackliga grundutbildningens första introduktionsdag - anmäl dig redan idag!

Facket är viktigare än någonsin - och du som är förtroendevald har en extra viktig uppgift och stora möjligheter att påverka. Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka och den fackliga grundutbildningen ger dig en gedigen och värdefull grund för att kunna verka i ditt uppdrag och förbättra villkoren på din arbetsplats.

Dag 1 i grundutbildningen hålls på Vårdförbundets kansli i Kalmar. Vi kommer att hålla mindre grupper för att anpassa oss till gällande direktiv och restriktioner med anledning av Coronapandemin.

Utbildningens innehåll

• Vad innebär uppdragen som förtroendevald och skyddsombud? Med utgångspunkt i de arbetsrättsliga förutsättningarna och uppdragsbeskrivningen i stadgan
  • Organisationen, utifrån vilket stöd som finns för dig i uppdraget
  • Uppstart av uppdraget genom att se påverkansmöjligheterna på din arbetsplats

Datum och tid

Dag 1 är en heldag kl. 9-16 och anordnas vid 3 tillfällen. Om intresset är stort kan fler tillfällen komma att arrangeras.

• 3 september
  • 1 oktober