Medlemsmöte med guldkant

Du som är förtroendevald på arbetsplatsen i avdelning Kalmar län kan anordna ett medlemsmöte med lite extra innehåll.

Vad är en guldkantspeng?

Som förtroendevald kan du anordna medlemsmöten för medlemmarna på din arbetsplats, så att ni får möjlighet att samlas kring fackliga frågor och också stärka den kollegiala gemenskapen i Vårdförbundet.

Guldkantspengen är max 125 kr per deltagande medlem och år och ger möjlighet till någon form av aktivitet i samband med medlemsmötet, kanske äta en bit mat eller bowla med kollegorna.

Så här går Du praktiskt till väga för att ta del av guldkantspengen

Vi har en viss summa avsatt i budget och här gäller först till kvarn. Skriv till ordförande, tora.elfversson.dahlstrom@vardforbundet.se, med uppgift om hur många medlemmar som önskar delta och vad ni tänker att mötet ska innehålla. Det ska vara något som har koppling till våra frågor, se exempel nedan.

Skriv också om ni vill att någon från styrelsen kommer till mötet, vi kommer gärna!

Utbetalning av ersättning

1. Du som är förtroendevald samlar ihop kvitton och upprättar en deltagarlista, använd dokumentet Redovisning Guldkantsmöte som du hittar nedan.
  2. Gör en reseräkning i i programmet Flex där du bifogar scannad kopia/foto på kvitton och deltagarlistan. Belopp utanför maxbeloppet ersätts ej. Läs om hur du gör en reseräkning
  3. Skicka sedan originalkvitton och deltagarlista till: Vårdförbundet, Storgatan 5, 211 41 Malmö

Utbetalning sker till förtroendevald.

Med önskan om ett trevligt Guldkantsmöte!