Fler aktiviteter vecka 47

Under vecka 47 är du välkommen till bowling eller lakrits- och chokladprovning. Du kan också vinna biljetter till en inspirerande föreläsning eller en ishockeymatch.

After workshop med bowling

Välkommen till "After workshop" med bowling och tacobuffé, i bowlinghallen i Västervik. Tid 18:00-22:00. Du behöver inte vara med på eftermiddagens workshop för att delta under kvällen. Antalet platser är begränsat. Anmälan till mattias.johnsson@ltkalmar.se senast 16 november. Uppge namn, arbetsplats och eventuell specialkost.

Vinn biljett till en inspirerande föreläsning med Jesper Caron

Välkommen till en föreläsning om humörträning, att lyfta sig själv, framsteg och förändring på riktigt. Föreläsningen är 21 november kl. 18:30-21:00 på Stadsteatern/Forum. Läs mer påwww.jespercaron.se

10 biljetter till föreläsningen plus ljudbok lottas ut bland medlemmar som anmäler intresse senast 10 november. Skriv till marie.lofstrand@ltkalmar.se, uppge namn, mobilnummer och arbetsplats. Vinnarna kontaktas via sitt mobilnummer senast 16 november.

Vinn biljett till ishockeymatch VIK-MODO 25 november

10 biljetter till matchen plus 2-rätters middag före matchstart lottas ut bland medlemmarna som lämnat intresseanmälan senast 16 november till mattias.johnsson@ltkalmar.se Uppge namn, mobilnummer och eventuell specialkost.

Utlottning sker på workshopen 23 november. Du behöver inte vara närvarande på workshopen för att kunna vinna. Mattias kontaktar vinnarna via mobil 23 november. Matchen spelas 25 november, välkommen till Hyllan, Plivit Trade Hallen kl. 18:00.

Prova lakrits och choklad!

Under trivsamma former under ca 1,5 tim kommer du att lära dig mer och får smaka på en rad upplevelser! Benny Eriksson, choklad och lakritsimportör sedan 15 år, berättar om hur lakrits och choklad odlas, framställning, hälsoeffekter, historia och kuriosa. Under provningen får man njuta av det svarta och bruna guldet.

Vi provar allt från rålakrits till ren kvalitetschoklad, jämför söt och salt lakrits och olika sorters choklad. Till sist läckra kombinationer av lakrits och choklad. Det finns möjlighet att köpa hem sin favorit till rabatterat pris.

Efter provningen bjuder Vårdförbundet på smörgåstårta och mingel.

Tid och plats

22 november kl. 16:15. LSK Matsalen/Träffpunkten. Antalet platser är begränsat. Anmälan till eva.wallander@vardforbundet.se senast 11 november. Uppge namn, arbetsplats och eventuell specialkost vid anmälan.