Aktuellt i Kalmar län

• Nominera till Kalmar läns styrelse

Vilka är dina hjärtefrågor? Låt tankar och åsikter bli till engagemang och gör skillnad. Nu behövs förstärkning till uppdragen styrelseledamot, kongressombud och valberedare. Du kan nominera dig själv eller någon annan.

• Man håller mobiltelefon mot höger öra. Bilden är tagen bakifrån. Mannen har gråsprängt hår och lite skäggstubb.

Tillgänglighet under sommaren 2019

Snart är det sommarledigheter men du kan alltid komma i kontakt med Vårdförbundet Kalmar län. Här nedan finns kontaktuppgifter till oss. Om vi inte kan svara uppge namn och telefonnummer i röstbrevlådan så ringer vi upp.

• Grattis alla barnmorskor på er professionsdag!

5 maj är det Internationella barnmorskedagen - grattis alla barnmorskor och tack för det ovärderliga jobb ni gör!

• Välkommen att söka guldkantspengar!

Du som är förtroendevald på arbetsplatsen i avdelning Kalmar län kan anordna ett medlemsmöte med lite extra guldkant.

• Föreläsningar för biomedicinska analytiker

Fira professionsdagen för biomedicinska analytiker den 15 april. Vi bjuder in till föreläsningar om karriärmodeller och professionsutveckling som kan ses vid våra tre sjukhus.

• Därför är kollektivavtal värt att fira

Att ha ett kollektivavtal är värt att fira. Det påverkar både ditt arbetsliv och din privata ekonomi. Nyfiken på hur?

• Studiecirkel om Framtidens vård - alla är välkomna!

Vill du delta i en studiecirkel som handlar om personcentrerad vård? Du behöver inga förkunskaper för att delta - bara nyfikenhet och en lust att lära.

• Temadag: Nära vård ur flera perspektiv

Vad innebär utredningen om Nära Vård? Hur kan vi arbeta med Nära vård lokalt och regionalt? Hur påverkas din profession av omställningen till Nära Vård? Kom på vår temadag!

• Vårdförbundet söker studentinformatörer

Studerar du till röntgensjuksköterska, biomedicinsk analytiker eller sjuksköterska? Vill du jobba för ett yrkesförbund som utvecklar din profession och står upp för din akademiska kompetens? Då kan du vara den vi söker!

• Demonstrera med Vårdförbundet - för bättre löner, arbetstider och villkor!

Vårdförbundets medlemmar förtjänar bättre löner, bättre arbetstider och bättre arbetsvillkor. I valtider är det ett gyllene tillfälle att sätta press på politikerna. Nu kraftsamlar vi och anordnar demonstrationer i Västervik och Kalmar. Kom och gå med, ju fler vi är desto tydligare blir det hur viktigt detta är!