Kalmar

Postadress: Box 3260, 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel info.kalmar@vardforbundet.se

• Aktuellt om sommarsemestern

Nu mer än någonsin behöver du som medlem i Vårdförbundet semester, vila och återhämtning. Särskilt som vi kan befara både en andra och tredje våg av pandemin och att omprioriteringen i vården skapar en enorm ”vårdskuld” av uppskjutna behandlingar och operationer. Vår utgångspunkt är att du ska få din semester. Men vilka regler gäller och hur kan Vårdförbundet och du själv påverka?

• Närbild på två händer som bläddrar i en bok.

Stipendium för studenter

Vårdförbundet avdelning Kalmar län har tidigare delat ut stipendier på utbildningarna barnmorska, biomedicinsk analytiker och sjuksköterska, men detta görs inte längre.

• Vårdförbundet tipsar! Forskningsseminarier om eHälsa

Vi vill tipsa om forskningsseminarier som arrangeras av eHälsoinstitutet på Linnéuniversitetet. Du kan närvara fysiskt eller följa seminarierna live via eHälsoinstitutets webb.

• Bra att veta innan du skriver på anställningsavtal

Har du fått ett nytt jobb och står i startblocken? Vad behöver du ha koll på innan du skriver på anställningsavtalet? Kolla då igenom vår digitala guide Hallå, innan du skriver på.

Visa alla nyheter