Information från styrelsen

Den 19 januari hade avdelningsstyrelsen årets första strategidag. Styrelsen samlas till strategidag ungefär 10 gånger om året. Under dessa dagar planeras avdelningens arbete och eventuella styrelsebeslut tas. För att ni som är förtroendevalda ska ha inblick i styrelsens arbete kommer här en kort sammanfattning av dagen.

Den största delen utav strategidagen ägnades åt visionsarbetet. Styrelsen delade upp sig i grupper och jobbade med underlag till det nationella visionsarbetet som äger rum idag, den 7 februari. Från Jönköpings avdelsningsstyrelse är det Maria, Annette, Jens och Eva som medverkar i detta arbete.

Verksamhetsplanen för 2017 gicks igenom och ansvariga utsågs till de olika planerade aktiviteterna.

Under styrelsemötet togs beslut om att bevilja Tatiana Sterlingova ett stipendium för yrkesverksamma för konferensavgift till European Congress of Radiology 2017. Vi beslutade även att höja ersättningsgränsen för parkeringsutlägg från 30:-/dag till 35:-/dag på grund av höjda parkeringsavgifter i Jönköping.

Andra punkter som behandlades var information från valberedningen, rapport från CSG och Förbundsstyrelsen, webb/sociala medier, medlemsstatistik och avdelningens årsrapport.

En extra strategidag planeras in till den 14 februari med anledning av ett nationellt strategiarbete om AST.

Förtroendevaldsträffen 2 februari

Ett 70-tal förtroendevalda samlades i Vrigstad för årets första förtroendevaldsträff den 2 februari. Tack för er medverkan! Se länk nedan för en sammanfattning av dagen och tillhörande material.

Temadag om lön och karriär!

Den 21 mars är det dags för nästa förtroendevaldsträff. En spännande temadag med inriktning lön och karriär.

Anmäl dig här!

Vårdförbundet Direkt