Nominering inför årsmötet 2017

I höst är det dags för nyval av ordförande, vice ordförande, styrelseledamöter och kongressombud för avdelning Jönköping. Glöm inte att göra din röst hörd! Sista dag för nominering är den 30 april 2017.

Alla medlemmar  tillhörande avdelning Jönköping kan lämna in en nominering och alla medlemmar kan bli nominerade.

Är du intresserad av ett eget uppdrag? -Nominera dig själv!

Läs mer och nominera här
Dags att söka stipendium!

Har du nyligen studerat och har ett godkänt kandidatexamensarbete eller ett godkänt magister- eller masterexamensarbete? Det är nu hög tid att söka Vårdförbundet avdelning Jönköpings stipendium. Sista inlämningsdatum för 2017 års kandidatstipendium är den 28 februari 2017 och sista inlämningsdatum för ansökan om 2017 års Magister-/Masterexamenstipendium är den 31 mars 2017.

Läs mer om de olika stipendierna och skriv ut ansökningsblanketter här
Internat för chefsmedlemmar

Årets internat för chefsmedlemmar kommer att äga rum på anrika Badhotellet i Tranås 6-7 april. Ta chansen att få kunskapspåfyllnad och inspiration tillsammans med chefskollegor från Östergötland, Kalmar, Kronoberg och Jönköping.

Information och anmälan
Saknar ni förtroendevald på arbetsplatsen?

Utan en förtroendevald på arbetsplatsen finns en risk att man missar viktiga möjligheter att påverka på arbetsplatsen samt värdefullt stöd och information från Vårdförbundet. Kalla till ett medlemsmöte och välj en förtroendevald ni också!

MAS-internat

Den 4-5 maj anordnas ett internat för dig som är medicinskt ansvarig sjuksköterska och medlem i Vårdförbundet i Blekinge, Jönköping, Östergötland, Kalmar och Kronoberg. Vi träffas på anrika Badhotellet i Tranås för att få inspiration, ny kunskap och erfarenhetsutbyte.

Mer information och anmälan

Vårdförbundet Direkt