Höstens aktiviteter med Vårdförbundet

Hösten med Vårdförbundet avdelning Jönköping är som vanligt full av aktiviteter!

Tyvärr är anmälningsgraden låg och vi kan tvingas ställa in aktiviteter om inte fler anmälningar kommer in. Så ta som vana att regelbundet titta in på Vårdförbundets webb, Aktiviteter och utbildningar och följ oss på sociala medier (Facebook och Instagram) för att inte missa något av intresse. Varmt välkomna med er anmälan!

Aktiviteter och utbildningar
Biokväll på Filmstaden i Jönköping

Den 5 september bjuder Vårdförbundet avdelning Jönköping in sina medlemmar till en filmkväll med visning av den romantiska komedin "Paris can wait". Om filmen: Anne (Diane Lane) står vid ett vägskäl i livet. Hon har varit gift i många år med en framgångsrik, men lika självupptagen, filmproducent (Alec Baldwin) när hon oväntat ska resa från Cannes till Paris med en av makens affärspartners (Arnaud Viard). Vad som är tänkt att vara en sju timmars bilresa förvandlas till ett äventyr på två dagar, fyllda av pittoreska sevärdheter, god mat med vin, glädje, visdom och romantik - upplevelser som ger Anne en ny smak på livet.

Mer information och anmälan via Aktiviteter och utbildningar
Inbjudan till Årsmöte 2017!

Den 28 september inbjuder Vårdförbundet avdelning Jönköping till Årsmöte och firande av Vårdförbundets 40-års jubileum! På agendan står viktiga årsmötesförhandlingar med bland annat val av ny avdelningsstyrelse.Vi bjuds på buffé, kaffe/te och musikaliskt framträdande av MACK5. Våra stipendiater uppmärksammas och vi firar Vårdförbundet 40år.

Mer information och anmälan via Aktiviteter och utbildningar
Du som är chef inbjuds att gå en studiecirkel i personcentrerad vård

Vårdförbundet vill se en personcentrerad vård med jämlik hälsa. Vi är säkra på att det är det mest framgångsrika sättet att ta vara på vårdens möjligheter och möta de hälsoutmaningar som finns i befolkningen. Men att ställa om till en personcentrerad vård kräver ansträngning, mod och långsiktighet eftersom det på många sätt provocerar vårdens arbetssätt, organisering, hierarkier och styrsystem. Vi träffas 5 eftermiddagar under hösten 2017, med start den 6 september. Vi kommer att använda oss av studiecirkelmaterialet som Vårdförbundet tagit fram ”Att ändra perspektiv – en studiecirkel om personcentrerad vård”.

Mer information och anmälan via Aktiviteter och utbildningar
Temautbildning om hälsosamma arbetstider – för dig som är förtroendevald

Vårdförbundet arbetar för ett hållbart yrkesliv med hälsosamma arbetstider. Den här temautbildningen ger dig som är förtroendevald verktyg och fördjupad kunskap om hur du tillsammans med medlemmarna och chefen på arbetsplatsen kan nå era gemensamma mål. Temadagen äger rum den 29 augusti i Vrigstad.

Mer information och anmälan via aktiviteter och utbildningar
Temadag för skolsköterskor

Den 30 oktober anordnas en temadag som riktar sig till medlemmar som är skolsköterskor i Jönköpings län. Programmet kommer bl.a. att handla om psykisk ohälsa bland barn och unga, sekretess, journalföring, samtycke och delaktighet.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga