Dags att söka stipendium!

Illustration av medaljer mot en rosa bakgrund.

Det är nu hög tid att söka Vårdförbundet avdelning Jönköpings stipendium för godkänt kandidatexamensarbete och för godkänt magister- eller masterexamensarbete.

Vårdförbundet avdelning Jönköping  vill stimulera studenter att genom kandidatexamen vara med och utveckla vården samt uppmuntra yrkesverksamma medlemmar till vidareutbildning inom sin egen profession. Därför delas ett stipendium på sammanlagt 5 000 kronor ut till den/de som genomfört ett godkänt kandidatexamensarbete på Hälsohögskolan AB i Jönköping. Ett stipendium på sammanlagt 10 000 kronor delas ut till den/de som genomfört ett godkänt Magister-/Masterexamensarbete.

Förra årets kandidatexamensstipendie delades ut till Eva-Marie Ebefors och Anneli Hammarskjöld för deras arbete "Perifer venkateter - metoder som underlättar inläggning". Eva-Karin Hultgren och Lisbeth Johansson tilldelades magisterexamensstipendie för sitt arbete "Fysisk aktivitet och dess samband med antropometiska mått, trötthet och sömnbesvär hos män och kvinnor i åldern 40-70år".

Sista inlämningsdatum för 2017 års kandidatstipendium är den 28 februari 2017 och sista inlämningsdatum för ansökan om 2017 års Magister-/Masterexamenstipendium är den 31 mars 2017.

(OBS! Det finns även ett stipendium för yrkesverksamma medlemmar som går att söka löpande under året.)

Läs mer om de olika stipendierna och skriv ut ansökningsblanketter här.

Varmt välkomna med er ansökan!