Fördjupningsutbildning för dig som är förtroendevald

Du har väl inte glömt att anmäla dig till fördjupningsutbildningen den 11 oktober?

Tid och plats

11 oktober klockan 8:00-16:30, Östersunds sjukhus, Hörsalen.

Dagen är uppdelad i två pass:

Klockan 08:00-12:00

Fördjupningsutbildning i samverkan Vi diskuterar hur den lokala samverkan fungerar, vad ni behöver tänka på för att få det att fungera, dela med er av tips till varandra, hur lokalavdelningen kan stötta mm. Vi kommer även att diskutera arbetsmiljö samt beröra Personcentrerad vård-PCV och hur vi kan tillämpa den i region/kommunal/privat vård. För Regionen kommer vi även ta upp det nya arbetstidsavtalet.

Klockan: 12:00-13:00 Gemensam lunch

Klockan 13:00-15:00

Annika Wåhlin, förbundsstyrelseledamot. "Framtidens vård - Vårdförbundets tankar om möjligheter och utmaningar"

Klockan 15:00-15:15 Fika

Klockan 15:15-16:30

Ingrid Frisk, Sexualpolitisk sakkunnig, RFSU "Människors sexuella välbefinnande - en fråga för vården?"

Människan är en sexuell varelse genom hela livet. Rätten att bestämma över sin egen kropp, sin sexualitet och reproduktion är grundläggande för alla människor. Sexuell hälsa är betydligt mer än frånvaro av Hiv/Sti, oönskade graviditeter och våld. Vilken roll spelar vården i främjande och förebyggande av sexuell hälsa, livskvalité och välbefinnande? Vilken kunskap finns bland yrkesutövare inom vård och omsorg och vilka behov finns?

För dig som är förtroendevald i Östersunds kommun så ersätter din arbetsgivare dig för halva dagen och Vårdförbundet för halva dagen.

Mer information samt hur du anmäler dig hittar du via länken här nedan:

Fördjupningsutbildning för dig som är förtroendevald

Vårdförbundet Direkt