Betala medlemsavgiften via autogiro eller e-faktura

Vi vill att fler medlemmar ska betala sin medlemsavgift via autogiro eller e-faktura. Fördelarna med dessa betalsätt är många och vi lockar med ett fint erbjudande.

Att betala sin medlemsavgift via löneavdrag leder till problem för många vid byte av arbetsgivare, sjukskrivning eller föräldraledighet. Region Jämtland Härjedalen kommer framöver att byta lönesystem och då kommer det inte att fungera med löneavdrag.

Med autogiro eller e-faktura har man bättre kontroll vid förändring och därför vill vi locka med en fin kaffekopp till var och en som ändrar.

Autogiro

Dras automatiskt från det konto man uppgivit. Lättast är att du går in via din internetbank och anmäler Vårdförbundet som autogiromottagare eller fyller i och skickar in blanketten Anmälan och medgivande till autogiro som du hittar längre ner i artikeln.

E-faktura

Kommer som elektronisk faktura till din internetbank och måste aviseras manuellt varje gång. Via din internetbank anmäler du att du vill betala medlemsavgiften via e-faktura. Observera att e-faktura enbart kan registreras via medlems egen internetbank.
Avisering med e-faktura gäller t.ex. från och med maj om du har registrerat dig för e-faktura i din internetbank senast vid månadsskiftet april/maj.

Om du byter bank måste du göra en ny anmälan om e-faktura.

Har du haft löneavdrag?

Har medlemsavgiften tidigare dragits direkt från lönen?
Den som har betalt medlemsavgiften via avdrag direkt från lönen får detta automatiskt avregistrerat när ändringen verkställs.

Den som betalar sin medlemsförsäkring via löneavdrag från arbetsgivaren måste själv göra separat ändring även för denna. Rent tekniskt går det till på samma vis, men kontakta försäkringsbolaget för råd.

Hur får man koppen?

När vi stämt av att samtliga ändringar är gjorda får ni meddelande om att kaffekopparna kan hämtas på Vårdförbundets expedition. Ni som inte har möjlighet att hämta kopparna på grund av avståndet till Östersund, anger det i formuläret nedan, så skickar vi kopparna direkt till er arbetsplats.

Ni får gärna gå samman flera på arbetsplatsen och göra en lista med namn och personnummer på de som ändrat (oavsett om det skett nu eller tidigare) och skicka listan med internposten (skriv bara Vårdförbundet) eller mejla uppgifterna till: info.jamtland@vardforbundet.se Glöm inte att skriva namn på en kontaktperson samt er arbetsplats och fullständig adress till arbetsplatsen.

Betala medlemsavgiften via autogiro eller e-faktura och få en kopp

Hur vill du få din kopp?