Relax på Storsjöbadet i Östersund

Röda höstblad

Unna dig en stillsam stund i Storsjöbadets temabastur och bubbla under bar himmel.

Välkommen till relaxen på Storsjöbadet i Östersund

Ljuvliga dofter och välbefinnande för dig som behöver ha vila och återhämtning efter en stressig dag på arbetet.

En oas bortom stress och jäkt, ren njutning för både kropp och själ!

Basta i tysk stil med aufguss. Det är ett sätt att basta som ger både värme och väldoft. Här används olika eteriska oljor som exempelvis bergamott, lavendel eller fänkål. En av våra relaxvärdar blandar oljan med vatten eller is och häller den på de heta stenarna. Doft och värme viftas sedan ned på dig som bastar, med hjälp av en handduk. Aufguss är svårt att beskriva – det måste upplevas.

Ljusbastu hett, mysigt och stämningsfullt är den korta beskrivningen av ljusbastun. Med 80-85 graders värme och levande ljus lär du bli varm i både kropp och själ.

Meditationsbastu, vi tror att hjärnan ibland behöver hjälp att vila sig. Därför har vi utrustat vår meditationsbastu med hjälpmedel som rogivande musik, meditationslampa som distraherar sinnet med långsamma färgskiftningar och en kopparpanna med väldoftande oljor.

Romerska bastu I vår romerska bastu möter du antikens badritualer i modern tappning. Det betyder ångbastu i 40-45 gradig värme med en doft av frisk eucalyptus, tall eller björk. Allt inramat av pelare och mosaik.

Det finns även vedbastu och stugbastu.

Relaxkvällarna anordnas vid två olika tillfällen. Det är begränsat antal platser och det är först till kvarn som gäller. Anmäl dig via länk:

Relaxkväll på Storbadet den 20 november klockan 18:00-21:00

Relaxkväll på Storbadet den 4 december klockan 18:00-21:00

OBS! Sluttiden är flexibel, beroende på hur länge man vill "relaxa".

Varmt Välkommen!

Styrelsen avdelning Jämtland