Nyhetsbrev chefer och ledare november 2017

Hej, Nu har jag och Margot Kamruddin som är era kontaktpersoner lokalt planerat färdigt för 2018.

Vi kommer tillsammans med Västra Götalands och Värmlands avdelning under hösten genomföra ett chefs- och ledartillfälle.

Tanken är ett lunch till lunch möte och vi kommer få ett maxantal platser. Vi har ökat med några platser till eftersom det var så lyckat i år.

Så fort vi vet var och när kommer vi ut med mer information. Inbjudan kommer också att komma ut i god tid.

Förutom detta så kommer det under 2018 pågå en hel del nationellt arrangerade möten, så håll er uppdaterade på vår webbsida.

Nu börjar löneuppstarterna inför 2018 bli aktuella och vi har valt att vara väldigt tydliga i våra yrkanden.

Eftersom vi inte har startat ännu vill jag inte riktigt skriva ner allt här utan ber er ringa mig eller Margot för mer information om yrkandena.

Lite specifikt kan vi ändå uttala oss om.  Vi kommer fortsätta kämpa för att chef och ledare är en profession i sig och ska infatta samma villkor i anställning som alla andra anställningar. En tydlig löneskillnad ska finnas mellan chefen och dess medarbetare samt individuella utvecklings- och karriärmöjligheter.

Vi kommer också fortsätta driva en arbetstidsförkortning som innefattar 35 timmar istället för 40 timmar. Men framförallt en arbetsmiljö som fylls med rätt krav och rätta förutsättningar.

Ett brett stöd för varje ledare med rätt kompetens och förutsättningar men samtidigt en möjlighet att behålla kärnan av att leda och utveckla och inte bara fylla i uppgifter eller genomföra beslut som kommer uppifrån.

Hör gärna av er om ni vill föra fram något eller om ni undrar över något.

Camilla Tellström ordförande

Vårdförbundet Direkt