Hej medlem i Halland!

Här kommer en oktoberhälsning där vi beskriver det som är på gång runt omkring oss i Halland under närmaste månaden, men även det som gäller under hela hösten och som vi fortsätter att påminna om i varje utskick i höst.

Årsmötet är över - tack till alla deltagare

STORT TACK till alla er som på ett eller annat sätt deltog under årsmötesveckan 14–21 september. Under veckan var det 95 medlemmar som loggade in på digitala mötesplatsen VoteIT och i det avslutande Teamsmötet  var vi 37 som träffades och med det så översteg vi siffrorna för 2020 års årsmöte 🙂

Under oktober månad har nya styrelsen bokat in datum för att sätta upp mål och aktivitetsplan 2022, samt att forma vårt nya lag. Inför dessa dagar 12-14:e tar vi gärna del av era tankar och inspel.

Här är nya styrelsen, kongressombud och valberedning

Mötesplatser för medlemmar

Förutsättningarna för och direktiven för vaccinerade har förändrats i dagarna, vilket innebär att vaccinerade kan börja umgås utan restriktioner. Detta påverkar även oss, men då det varit en vardag för oss att inte vara för många på samma plats, hålla avstånd o s v så väljer vi att utgå ifrån syftet med mötet och utifrån det lägger vi upp bästa planen för hur vi ska ses och mötets upplägg ska vara.

• I höst fortsatte vi med lunchmötena och Hallandsturnén. Nästa tillfälle är i slutet av oktober då vi möts digitalt eller fysiskt i Kungsbacka. Turnéplan och mer information hittar du här. Det är begränsat antal platser till de fysiska mötesplatserna på turnén, så först till kvarn!
  • Mötesplatsen som du väljer som medlem - vill du ha ett besök, lunchmöte eller ses digitalt – hör av dig så bokar vi en tid!
  • November är synlighetsmånaden för Vårdförbundet. Där är fokus att bli fler medlemmar och i Halland pågår planeringen nu. Håll utkik och kom gärna med idéer kring var, när och hur vi ses!

Styrelsen i Halland

genom Margot Kamruddin, avdelningsordförande

Inspirerande föreläsning om välmående arbetsplatser

Hur kan vi uppleva medarbetarskapet som enklare och mer engagerande och energigivande? Hur kan vi alla arbeta för att skapa mer engagerade, välmående och högpresterande medarbetare? TCO bjuder in till webbinarium den 28 okt kl. 17.30.

Anmälan senast 26 oktober
Hylla ditt skyddsombud - vinn fika till arbetsplatsen!

Har du ett fantastiskt skyddsombud på din arbetsplats? I samband med skyddsombudens dag den 25 oktober vill vi lyfta och hylla det viktiga uppdraget genom att uppmärksamma våra duktiga skyddsombud i Halland. Tipsa oss om ditt fantastiska skyddsombud - så har du chansen att få fika till din arbetsplats!

Jag har ett fantastiskt skyddsombud!
Vem är språkrör för din arbetsgrupp?

Vem för arbetsgruppens talan i samtalen med arbetsgivaren och driver de frågor som är viktiga för er på arbetsplatsen? Jo, den som är förtroendevald och skyddsombud!

DIN ARBETSPLATS BEHÖVER VÄLJA FÖRTROENDEVALD

Oavsett om ni har eller saknar förtroendevald på arbetsplatsen idag är det nu dags för val av förtroendevald. För nuvarande förtroendevalda/skyddsombud går uppdraget nämligen ut den 31 december.

För att bibehålla, eller få, kraften och möjligheterna att påverka - se till att välja och anmäla förtroendevald innan detta datum. Ni kan välja samma, eller någon ny – det viktigaste är att ni på arbetsplatsen tillsammans beslutar en eller flera som ni vill ska företräda er i det fackliga arbetet på arbetsplatsen. Det är ett viktigt, kul och utvecklande uppdrag. Kanske är du själv intresserad?

Ta chansen och boka guldkantsmöte och bjud in någon från styrelsen eller huvudskyddsombud, välj förtroendevald, prata om det som ligger er varmt om hjärtat och använd er av medlemspengen till att äta något gott på mötet.

VÄLJ FÖRTROENDEVALD PÅ ARBETSPLATSEN

Vårdförbundet Direkt