Personcentrerad vård

Måndagen den 17 oktober träffade Åsa Svahn och Maria Eriksson ett 50-tal Vårdförbundsmedlemmar från Gävleborg. Under sin medlemsresa till Ullared passade de på att önska sig en föreläsning av två halländska ambassadörer för Personcentrerad vård.

Ett smakprov ur det nationella materialet och en chans att prova på några av metoderna från studiecirkelmaterialet erbjöds. Det blev kreativa diskussioner med målet att alla skulle få med sig något bra hem till den verksamheten de arbetar i.

Förutom Åsa och Maria finns det ytterligare tre ambassadörer i Halland: Eva-Lena Carlstein på anestesi/operation i Varberg, Lucy Cajliden på infektion i Halmstad och My Jönsson på kommunen i Halmstad, som nu även är ledamot i styrelsen.

Vi vill ta tillfället i akt och påminna om att vi gärna kommer till era verksamheter och pratar om Personcentrerad vård! Planen för året som kommer blir att dels nå ut till olika arbetsplatser/team efter inbjudan från er och dels genom större träff med politiker och chefer. Så tveka inte utan hör av er till oss!

Hälsningar

Ambassadörerna för Personcentrerad vård