God Jul och Gott Nytt År!

Julhälsning och information, bland annat om ny mandatperiod.

Här kommer sista medlemsutskicket för i år, med lite kort information och en julhälsning till er medlemmar i Halland.

Under november månad var det extra fokus på synlighet och rekrytering och inför biokvällarna kunde förtroendevalda anmäla någon som blev ny medlem att följa med på bio. Som tack fick man en gåva och här kommer en liten påminnelse till er som känner igen er, att hämta ut gåvan om ni inte redan gjort detta.

För chefsmedlemmar fanns det möjlighet att gå digitala utbildningar. Detta blev väldigt uppskattat och det var många som anmält sig, vilket gör att detta kommer att återkomma under 2020.

Nätverket för Barnmorskor i Vårdförbundet hade mötesplats i början av december och vår kontakt i Halland kom hem med en nyhet som vi kan glädja er med här så här inför jul. Vårdförbundet kommer att lansera en brosch för er barnmorskor under 2020. Håll utkik!

Det är dags för ny mandatperiod för förtroendevalda och till er alla som ännu inte gjort något val på arbetsplatsen uppmanar vi er att se till att ni tar chansen att göra detta. Allas mandat går ut och avanmäls automatiskt 31/12-2019 om ni inte skickat in nya valblanketter som gäller för nya perioden.

Efter 8 år som ordförande kom möjligheten för Camilla Tellström att få prova på ombudsmannarollen i Vårdförbundet. Det innebär att fr o m 13 januari så lämnar hon ordförandeposten. Fram till årsmötet i september blir Margot Kamruddin t f ordförande och på posten som t f vice ordförande blir det Mikael Apelquist.

Ta chansen och passa på att hjälpa valberedningen fram till årsmötet att få fram kandidater till en ny fulltalig styrelse!

Till sist vill vi i avdelningsstyrelsen tillsammans med anställda önska er alla en riktigt God jul och ett Gott nytt år 2020.