Aktuellt i Halland

• Fyra medarbetare, en man och tre kvinnor, på Psykiatriförvaltningen i Varberg sitter på en expedition, alla tittar in i kameran

Arbetsplatsbesök på Psykiatriförvaltningen i Varberg

Eftermiddagen måndagen den 9 maj tillbringade vi på PIVA, avdelning 22 och 21.

• Barnmorskor i Kungsbacka och representanter från styrelsen på Vårdförbundet avdelning Halland sitter vid ett konferensbord och håller guldkantmöte

Arbetsplatsbesök och guldkantsmöte

Den 21 april var vi på arbetsplatsbesök i Falkenberg och Kungsbacka och på guldkantsmöte i Kungsbacka

• Personal på Säröledens Vårdcentral sitter kring ett konferensbord och samtalar och fikar

Arbetsplatsbesök hos privata arbetsgivare i Kungsbacka

Tisdagen den 19 april genomfördes arbetsplatsbesök. Vi åkte till arbetsplatsen Säröledens familjeläkare som finns längst norrut i vårt län.

• Ett gäng biomedicinska analytiker i Varberg tilllsamman med två representanter från Vårdförbundet som kommit med en fruktkorg på Biomedicinska analytikernas internationella yrkesdag 15 april 2016

Biomedicinska analytikernas internationella yrkesdag

Biomedicinska analytikernas internationella yrkesdag 15 april firades av Vårdförbundet med utlottning av fruktkorg. I år gick den till Klinisk kemi på sjukhuset i Varberg.

• Arbetsplatsbesök

Torsdagen den 7 april genomfördes arbetsplatsbesök i Hylte. Vi träffade först kommunsjuksköterskorna i positiva samtal trots en ansträngd arbetsmiljö. Aktuella samtalsämnen var lön och sommaren/semester 2016.

• Tecknad bild på fyra kollegor inom sjukvården som pratar och kramar och håller om varandra, pratbubblor med texten

Information från valberedningen

Majoriteten av nuvarande styrelse står inte till förfogande för omval. Det är därför viktigt nomineringar kommer in. Nu tar vi i valberedningen Halland emot nomineringar till uppdrag som ordförande, vice ordförande, styrelseledamot och kongressombud för perioden årsmöte oktober 2016 till årsmöte 2017.

• Studenter sitter i en aula på T5 träff på högskolan i Halmstad 22 december 2015

T5-träff på högskolan i Halmstad

Den 22 december 2015 var vi i Halmstad och besökte högskolan.

• Ett tiotal nominerade på sjuksköterskeexamen står uppe på en scen januari 2016 Halland

Sjuksköterskeexamen

På Högskolan i Halmstad hölls fredagen den 15 januari examensceremoni för sjuksköterskorna.

• Sjuksköterska tar blodtrycket på en äldre man. De sitter mitt emot varandra, ser på varandra och samtalar

Så säkras vården för sköra äldre

Sineva Ribeiro, ordförande Vårdförbundet samt Christina Tallberg, ordförande PRO har den 21 januari skrivit en debattartikel i "Dagens samhälle".

• Rabatterade priser på Sensus kurser

Sensus vill genom samarbetet med Vårdförbundet Halland skapa bästa möjliga förutsättningar för medlemmarnas tillgång till folkbildning.Vi genomför årligen ett stort antal kurser och kulturprogram.