Hallå i höstrusket!

Jag måste erkänna att jag gillar hösten! Alla färger, dofter och tända ljus gör gott för själen.

Vad har hänt sedan sist i förbundet på Gotland?

Vårdförbundet Gotland organiserade en sopplunch för alla medlemmar i matsalen på Visby lasarett i slutet på oktober. Det blev en lyckad tillställning med många medlemmar som kom för att umgås och prata fackliga frågor. Styrelsen passade på att göra arbetsplatsbesök på sjukhuset vilket även det blev lyckat med flertalet inbokade medlemsmöten framöver.

Vad händer i förbundet framöver?

Jo, Vårdförbundsveckan V47 närmar sig med stormsteg. Styrelsen kommer att finnas i sjukhusets foajé under tisdagen den 20 november mellan kl. 10-14 för att träffa er medlemmar. Vi kommer att ha en tävling med fina priser så kom gärna förbi en sväng.

Vårdförbundet Gotland bjuder traditionsenligt in till biokväll för medlemmar torsdagen den 22 november där filmen ”Colette” visas med Keira Knightley i huvudrollen. Skynda er med anmälan då platserna tar slut fort!

Jocke, Ann och Vicky kommer att hålla en utbildningsdag för dig som är förtroendevald på arbetsplats med tema arbetsmiljö den 26 november på kansliet . Anmäl dig nu eller senast den 19 november! Passa på att fylla upp kunskapsförrådet då arbetsmiljö angår oss alla yrkesverksamma i förbundet. Det är ett område som ständigt utvecklas och i den processen är vi i Vårdförbundet viktiga aktörer i samverkan med arbetsgivaren.

Jag hoppas innerligt att vi ses på någon utav de tillfällen som Vårdförbundet Gotland bjuder in till enligt beskrivning ovan.

Varma hälsningar

Sanna Norman
Avdelningsstyrelseledamot Gotland

OB-ersättningar storhelger höst och vinter

Allhelgona-, jul-, nyårs och trettonhelg – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de dagarna? Vi har hela listan.

Här hittar du OB-listan
Höstmys på hotell

Varför inte lyxa till det med några dagar på hotell i höst? Som medlem i Vårdförbundet har du rabatt på hotellvistelser på Nordic Choice Hotels och Elite Hotels. Rabatten gäller under helger och lov. Du kan välja mellan många olika hotell i både Skandinavien och Baltikum.

Läs om hotellrabatterna

Vårdförbundet Direkt