Hallå alla goa medlemmar

Det är januari och då kan det vara intressant att ha en tillbakablick från året som varit.

2018 var första helåret som vi i styrelsen jobbade tillsammans och vi har arbetat mycket med att hitta former hur vi ska träffa er medlemmar. När vi ser tillbaka så har vi haft många aktiviteter med luncher, en sommarfest, ett årsmöte, bokbord i entrén på lasarettet och arbetsplatsbesök både på dagtid och nattetid där vi har träffat medlemmar. Det har varit många och givande möten. Vi är fast beslutna om att ta er arbetssituation och framför allt er arbetsmiljön på största allvar och att arbeta proaktivt för att ni medlemmar ska få det bättre.

Under 2018 hade vi en vårdpolitisk debatt i slutet av augusti där samtliga inbjudna partier deltog och där vår förbundsordförande Sineva Ribeiro var moderator. Debatten finns på vår Facebooksida.

Som ni troligen vet sa Vårdförbundet upp huvudöverenskommelsen (HÖK 16) med Sveriges kommuner och landsting, SKL. Läs mer om Vårdförbundets yrkanden. Jag hoppas förstås att SKL träffar en överenskommelse med Vårdförbundet precis så som vi har lyckats komma fram till en överenskommelse med de privata vårdgivarna. Läs mer om sänkt veckoarbetstid vid nattarbete i privat sektor.

En viktig sak som du som enskild medlem kan göra nu är att uppdatera dina uppgifter i vårt medlemssystem. Din hemadressen behöver du inte uppdatera, men dina kontaktuppgifter samt lön och arbetsplats.

Tack för mig.
Matias Swartling
Leg. Biomedicinsk analytiker

Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik.

Ändra dina uppgifter här
Ta nästa steg i din karriär

Nu har vi två nya tjänster för dig som vill utvecklas och komma framåt i din karriär - karriärcoachning och CV-granskning. Det går till så att du kontaktar våra karriärrådgivare genom Vårdförbundet Direkt, eller skickar din CV för granskning genom vårt webbformulär.

Läs mer om våra nya karriärerbjudanden
Lönestatistik

Att undersöka vilken lön andra i ditt yrke har är bra inför lönesamtalet eller när du söker nytt arbete. Vårdförbundets lönestatistik ger dig som är medlem bästa möjliga överblick och argument när det gäller din lönenivå.

Ta del av vår lönestatistik

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga