Det närmar sig sommar och för de flesta av oss även långledighet

Jag heter Therese och är sjuksköterska på Visby lasarett, barn och ungdomsavdelningen. I det här månadsbrevet har jag förmånen att prata om allt roligt som händer framöver!

Närmast har vi öppet hus, den 8 maj klockan 14.00–19.00 där vi firar sjuksköterskedagen som är den 12 maj och pratar kongress! Vi har 3 styrelsemedlemmar som åker till kongressen, men givetvis möter du hela styrelsen på vårt öppna hus!

Vad vore väl längtan efter semester utan vår härliga sommarfest. I år är du välkommen den 5 juni till Novi Resort för att fira in sommaren med oss! Ta gärna med dig en kollega som ännu inte är medlem i Vårdförbundet, men som du önskar värva! Kollegan behöver ha en yrkeslegitimation som sjuksköterska, barnmorska, biomedicinsk analytiker eller röntgensjuksköterska. Här kan du läsa lite mer om kvällen.

Jag och Matias jobbar för fullt på kommande politikerdebatt. Dina frågor är det som gör debatten, så skicka gärna in dina frågor redan nu till matias.swartling@vardforbundet.se eller therese.johnsson@vardforbundet.se. Senast den 12 augusti behöver vi din fråga. Mer information om debatten kommer, så håll utkik på vår webb!

Nästkommande introduktionsdag för dig som är förtroendevald kommer den 14 september. Har du inte redan anmält dig så kan du göra det här!

Vi är nu igång med vårt Instagramkonto vfgotland. Om du vill visa er verksamhet en vecka så tveka inte att kontakta Amanda på en gång så hjälper hon till amanda.ringkvist@vardforbundet.se.

Väl mött,

Therese Johnsson
Styrelseledamot avdelning Gotland

Det här gäller inför sommarsemestern

Semesterperioden närmar sig! Här ger vi svar på några av era vanligaste frågor. Kom ihåg att du alltid kan kontakta Vårdförbundet Direkt på 0771-420 420 om du har mer specifika frågor.

Skaffa dig bättre koll nu
Bli förtroendevald på din arbetsplats!

Som förtroendevald har du stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans med medlemmarna har du möjlighet att påverka i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling. Du får ett viktigt uppdrag och kommer att lära dig massor!

Vill du veta mer, ta kontakt med oss!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga