Sommar

Sommaren har nu hunnit börja vilket betyder olika för oss alla. För en del betyder det efterlängtad semester, medan andra arbetar intensivare än resten av året.

För några betyder det nya vikarier på arbetsplatsen och för andra nya arbetsplatser.
För mig betyder det ledighet i år då jag är mammaledig, även om jag gör en liten visit på jobbet ett pass här och där.
Men det är jag som har valt att vara tillgänglig under sommaren för min arbetsgivare. Du är inte skyldig att vara tillgänglig för din chef under din semester.

Och kom ihåg att det inte är ni i personalen utan er chef som ansvarar för att verksamheten fungerar.

Har du frågor om semester och vad som gäller under sommaren kan du alltid vända dig till vårdförbundet direkt på telefonnummer 0771-420 420.

Vi i styrelsen lokalt här på Gotland kommer att finnas tillgängliga hela sommaren! Någon av oss kommer alltid att finnas för er, och som vanligt når ni oss via vårdförbundet direkt (se nummer ovan).

När vi har möjlighet kommer vi att försöka besöka så många arbetsplatser som möjligt även under sommaren och se hur ni har det.

Jag kan även påminna er om den kampanj som pågår nu med 3 månaders kostnadsfritt medlemskap för nya medlemmar, så passa på att värva era nya och gamla kollegor i sommar.

Efter sommaren, den 30:e augusti, kommer vi i styrelsen anordna en politikerdebatt med valets viktigaste fråga – vården. Moderator för debatten är Sineva Ribeiro och vi kommer även göra en del arbetsplatsbesök under dagen.
Efter det närmar sig höstens årsmöte sig med stormsteg där du har möjlighet att nominera dig själv, en kollega eller vän till styrelsen Gotland den 25:e september.
Ordförande kommer att vara Michele Silvestri, som valdes av kongressen till förbundsstyrelsen för nästkommande fyra år, och är chef på biomedicinskt centrum här på ön.
Länk till anmälan, både till politikerdebatt och till årsmöte, finns längst ner i nyhetsbrevet.

Sen vill jag även nämna vårt instagramkonto @vfgotland som börjat komma igång under våren. Vi har haft flera gästdeltagare som har varit väldigt uppskattade. Är du intresserad av att hålla i kontot en vecka, tveka då inte att höra av dig till oss i styrelsen via mail eller direkt på instagram med direktmeddelande.

Som avslutning önskar jag er en skön sommar – oavsett vad den betyder för dig!

Amanda Ringkvist

Vårdförbundet Direkt