En dag i ordförandes skor

Samverkansforum, förhandlingar, medlemsmöten, träffar med arbetsgivare och politiker. Att vara ordförande i en lokal avdelning innebär mycket spännande och utmanande! Jag vill dela med mig av min vardag.

Hej du medlem där ute!

Hösten springer på i full fart, nyss var det årsmöte och september och nu snart dags för tredje advent, helt galet! Tänkte dela med mig lite om vad jag gjort dessa snart tre månader, sedan avdelning Gotland fick ny ordförande. Det är ju inte lätt att veta vad en ordförande gör om dagarna. Jag hade inte heller så stor vetskap om detta innan jag började. Hittills har det mest handlat om att försöka sätta mig in i allt som rör Vårdförbundet lokalt och nationellt. Det är mycket att läsa kan jag lova.

Följ med i min vardag som ordförande...
Tack för engagerande möten under vecka 47

Vecka 47 var det Vårdförbundsvecka, då var vi i styrelsen ute på uppdrag. Vi träffade många medlemmar under veckan, var du en av dom? Inte minst på bion som vi bjöd på, 100 medlemmar kom och det var väldigt rolig! Efter bion var några från styrelsen ute och nattvandrade på sjukhuset. Vårt mål var att ta oss runt till alla instanser där det finns medlemmar och det gjorde vi. Det blev några härligt roliga timmar då det för ovanlighetens skull var ganska lugnt på arbetsplatserna, så alla hann prata lite. Tack för det!

Kongressen 2018 – var med och påverka!

Som du säkert vet har Vårdförbundet kongress nästa år, vilket är förbundets högst beslutande organ. Kongressens ledord för 2018 är tydlighet, delaktighet, inspiration, öppenhet och samhörighet. Vill du påverka Vårdförbundet? Sista dagen att skicka in en nominering till kongressen är 31 januari! Du kan också ta del av inkomna motioner. Och i sociala medier går kongressen under #vfkongress.

Var med och påverka du också!
OB-ersättningar under allhelgona-, jul- nyårs- och trettonhelg 2017-18

Allhelgona-, jul-, nyårs och trettonhelg – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de dagarna? Vi har hela listan.

Ta del av hela listan
Vi behöver bli fler för att kunna påverka

Värva dina kollegor och få biobiljetter. Tänk att ju fler vi är desto mer kan vi påverka! Under november och december kan du värva kollegor som ännu inte är medlemmar i Vårdförbundet. Läs mer och registrera dina värvningar på vardforbundet.se eller ring 0771-420 420.

Värva kollegor - få biobiljetter

Vårdförbundet Direkt