Nyhetsbrev sommar 2017

Hur har du det i sommar?

Styrelsen kommer så klart att besöka verksamheter spontant under sommaren. Vill du att vi besöker just dig eller din verksamhet, hör av dig via info.blekinge@vardforbundet.se. På Vårdförbundets nationella webb hittar du kunskap, information och lite bra att tänka på i sommartid (länk hittar du längst ner i artikeln).

”Framtidens Hälso- och sjukvård”
Efter sommaren startar Blekinge igång bildandet av Region Blekinge, där just framtidens hälso- och sjukvård är en av de viktigaste delarna. Ett stort och väldigt viktigt arbete där vi som professioner behöver kliva fram och tala om vilka förutsättningar som krävs för att patienten och medborgaren äntligen ska få en hälso- och sjukvård som utgår från person och hela människan. Som styrelse kommer vi att använda all kraft som finns i detta arbete och hoppas att vi får draghjälp av många medlemmar som i kraft av sin profession hjälper till att utveckla och påverka. Student, yrkesverksam, chef eller ledare, ju fler perspektiv vi kan få in desto bättre möter vi upp vården och medborgarnas behov.   Är du nyfiken på hur just du kan engagera dig, skicka ett mail till oss via info.blekinge@vardforbundet.se.

Sommarhälsningar
Styrelsen och anställda i avdelning Blekinge

Vårdförbundets nationella webbsida
Årsmöte 2017

Anmäl dig i god tid till årsmötet som äger rum på Eriksberg, utanför Trensum, den 5 oktober. Vi kommer att ha vernissage där du som medlem får vara delaktig i beslut kring Vårdförbundets verksamhet 2018. Vi bjuder på föreläsning av Karin Sharma med temat interkulturell kommunikation och efter mötet dukas en viltbuffé upp. Ta chansen att vara med och påverka genom att nominera ledamöter till styrelsen, till kongressen och till valberedningen! Vårdförbundet fyller 40 år i år och självklart kommer vi i samband med vårt årsmöte fira detta lite extra. Anmäl dig via länken nedan.

Anmälan till årsmöte 2017
Introduktionsutbildning 31 augusti

Vi startar upp verksamheten efter semestrarna med en introduktionsutbildning för dig som är ny förtroendevald, den 31 augusti. Program för introduktionsdagen: Vårdförbundets organisation. Ditt uppdrag som förtroendevald och skyddsombud. Utvecklingsmöjligheterna i din nära arbetsmiljö och partsrelationen på arbetsplatsen. Anmäl dig i god tid via länken nedan.

Anmälan till introduktionsutbildning
Avdelningsråd 13 september

Den 13 september är det dags för höstens avdelningsråd för förtroendevalda på Ronneby Brunn. Du kommer att få fördjupa dina kunskaper som ger dig stöd i rollen som förtroendevald på arbetsplatsen. Det är också en dag för möten och erfarenhetsutbyte med andra förtroendevalda i Blekinge. Anmäl dig redan nu via länken nedan.

Anmälan till avdelningsråd
När vi är fler är vi starkare!

När du värvar en kollega blir vi fler och kan påverka ännu mer. Som tack för hjälpen får både du och den du värvar en biobiljett. Hur går du tillväga? Se information på webben via länken nedan.

Värva en kollega

Vårdförbundet Direkt