Biokvällar

svarta filmprojektorer på rosa bakgrund

Välkommen till Vårdförbundets biokvällar med nya filmen "En komikers uppväxt"

Under vårdförbundsveckan, vecka 47, bjuds du som medlem i Vårdförbundet avdelning Blekinge in till biokvällar. Biokvällar arrangeras vid två tillfällen under två dagar. Du kan gå på bio i Karlshamn eller Karlskrona och se filmen "En komikers uppväxt"

Filmens handling:

Tolvårige Juha Lindström är klassens clown i förorten Sävbyholm på 70-talet. Att vara rolig är det enda sättet för honom att bli bekräftad på och han gör allt han kan för att passa in i den sociala hackordning som råder i skolan. Genom Juha får vi lära känna hans mamma Ritva, pappa Bengt, lillasyster Marianne och klasskamraterna förstås: bästa vännen Jenny, som har ett fult hårspänne i sitt stripiga hår och som Juha skäms för, den mobbade hackkycklingen Thomas som har en galen tysk mamma, och de elaka Lennart och Stefan.

Juha gör allt i sin makt för att bli en del av gruppen, sviker till och med de enda som varit lojala med honom i alla lägen Jenny och Thomas, men bjuds bara in när de andra vill.

Den vuxne Juha är en hyllad nationellt känd komiker. Hans föreställning "En komikers uppväxt" spelas för utsålda hus i Stockholm. Kväll efter kväll gör han sig redo för att bjuda publiken på de hemska och dråpliga historierna från hans egen uppväxt. En kväll blir han kontaktad av en av killarna från sin mellanstadieklass vilket får honom att återvända till Sävbyholm för att börja göra upp med sitt förflutna.

OBS! Begränsat antal platser så anmäl dig idag!

Anmälan Karlshamn 19 nov

Anmälan Karlskrona 21 nov