Sju riksdagspartier om väljarnas viktigaste fråga - vården

I en serie av öppna möten under Almedalsveckan bjuder vi in riksdagspartiernas talespersoner i hälso- och sjukvårdsfrågor. Under trettio minuter frågas de ut om sitt partis vårdpolitik.

Under Almedalsveckan kommer vi att prata med sju av riksdagspartiernas talespersoner i hälso- och sjukvårdsfrågor. I anslutning till utfrågningen av socialminister Annika Strandhäll (S) på onsdagsmorgonen arrangerar vi ett seminarium om ledarskap och etik.

Under trettio minuter frågas talespersonerna ut om respektive partis vårdpolitik och förslag på lösningar. Bland annat ligger fokus på hur partierna tänkt att kompetensförsörjningen inom vården ska lösas. Med på scenen finns förbundsordförande Sineva Ribeiro, hon svarar på frågor och ger Vårdförbundets perspektiv. Modererar och leder samtalen gör Anna E Olsson, Vårdförbundets presschef.

Måndag den 2 juli

Kl 10.00-10.30, Acko Ankarberg Johansson, Kristdemokraterna, mer om utfrågningen på Almedalsveckan.se
Kl 15.15-15.45, Anna Starbrink, Liberalerna, mer om utfrågningen på Almedalsveckan.se

Tisdag den 3 juli

Kl 09.00-09.30, Karin Rågsjö, Vänsterpartiet, mer om  utfrågningen på Almedalsveckan.se
Kl 12.00-12.30 Anders Åkesson, Miljöpartiet, mer om utfrågningen på Almedalsveckan.se

Onsdag den 4 juli

Kl 09.00-09.30, socialminister Annika Strandhäll, Socialdemokraterna,
mer om utfrågningen på Almedalsveckan.se
Kl 12.15-12.45, Anders W Jonsson, Centerpartiet
Kl 13.00-13.30, Camilla Walterson Grönvall, Moderaterna

I Vårdförbundets trädgård på S:t Hansgatan 3 i Visby.