Praktisk information

Här hittar du information om kongressen, för dig som är kongressombud. Till exempel om anmälan, bokning av resa och om kongresslokalen.

Den 14-17 maj 2018 är det dags för Vårdförbundets kongress på Bohusgården hotell & konferens i Uddevalla. Observera att Bohusgården är ett kontantfritt hotell.

Information om transfer från Uddevalla tågstation respektive Landvetter, måndag förmiddag 14 maj

Utanför Uddevalla tågstation kommer det finnas en buss märkt "Vårdförbundet" från bussbolaget Interbus. Gå ombord på den så snart som möjligt så blir du skjutsad till Bohusgården. Det kan vara så att bussen inväntar fler tågankomster än din egen.

Utanför Landvetter tågstation, till höger utanför ankomsthallen, kommer det finnas en buss märkt "Vårdförbundet" från bussbolaget Interbus. Gå ombord på den så snart som möjligt så blir du skjutsad direkt till Bohusgården.

Om du blir försenad till kongressen

Hör gärna av dig till kongressfunktionär Maria Back, telefonnummer 070-088 67 36, så snart som möjligt. Både telefonsamtal och sms funkar.

Anmälan

Har du som är kongressombud ännu inte anmält dig - gör det omgående! Skriv till kongress@vardforbundet.se, uppge namn, personnummer och eventuell specialkost. Boka därefter din resa genom Tranås resebyrå. Se beskrivning nedan.

Handlingar

Här hittar du kongresshandlingarna.

Se programmet för kongressen här.

Boka resa

Vårdförbundet står för resor till och från kongressen samt boende och måltider på Bohusgården. Kontakta Tranås Resebyrå efter du anmält dig för att boka din resa. Resebyrån har förberett olika resplaner utifrån Vårdförbundets resepolicy och kongressens planering.

E-postadress: info@tranas-resebyra.se

Vid bokning är det viktigt att du anger att du ska delta på kongressen samt gruppnummer 150 och aktivitetsnummer 7115.

Bor du i närheten av Uddevalla och tar dig till och från Bohusgården på egen hand uppger du det vid anmälan. Då ska du inte kontakta Tranås Resebyrå.

Tjänstledighet

Du söker tjänstledigt utan lön för 14-17 maj. Vårdförbundet ersätter ditt inkomstbortfall efter ansökan. Den skickar du in efter kongressen.

Ersättning för utebliven inkomst

Som kongressombud, förtroendevald revisor, ledamot i valberedningen eller annan förtroendevald med uppdrag på kongressen har du rätt till ersättning för förlorad arbetsförtjänst (lön) om du behöver vara ledig från ditt arbete utan lön för att kunna delta på kongressen.

Så här gör du för att ansöka om ersättning
• Be din arbetsgivare om ett skriftligt intyg som visar vilket löneavdrag de har gjort för ditt deltagande på kongressen. På intyget ska ditt namn och personnummer finnas med, och det ska framgå hur stort avdrag som gjorts före skatt, vilka datum avdraget avser samt hur många timmar.

• Om du brukar använda systemet Flex för att redovisa utlägg med mera till Vårdförbundet så gör du det även denna gång, och bifogar intyget från arbetsgivaren. Länk till Flex finns nedan.

• Om du inte har använt Flex tidigare så fyller du i en reseräkning på papper, och skickar in den tillsammans med ditt intyg till din lokala enhet. Adresser finns via länk nedan.

• Ange grupp 999 och aktivitet 7115.

Om du har kört egen bil till/från kongressen så ansöker du om milersättning på samma pappersblankett, alternativt i Flex.

Här hittar du Flex, reseräkning på papper och kontaktuppgifter

Tillgänglighet och delat boende

På Bohusgården hotell & konferens finns det nivåskillnader, trappor och hissar. Om du har särskilda behov gällande tillgänglighet, vänligen uppge det vid anmälan så gör vi vårt bästa för att göra ditt besök smidigt. Det finns ett hotellrum till varje enskilt ombud, men om du vill dela rum med ett annat ombud så är det möjligt. Uppge i så fall det vid anmälan.

Information om förberedelser och material

Vi skickar regelbundet ut nyhetsbrev till alla kongressombud och ersättare, där vi informerar om vad som är aktuellt. Håll utkik i din mejlkorg.

Om du får förhinder

Om du skulle insjukna dagarna före kongressen, eller av annat skäl vara förhindrad att närvara, hör av dig så snart som möjligt till din lokala ordförande samt till kongress@vardforbundet.se Om du har bokat din resa till kongressen så avbokar du den hos Tranås resebyrå. Efter kontorstid ringer du till dem på telefonnummer 0140-37 50 00 för vidare instruktioner.

Läs mer om Bohusgården hotell & konferens.
Har du frågor om kongressen kan du mejla till kongress@vardforbundet.se.