Praktisk information

Här hittar du information om kongressen, för dig som är kongressombud. Till exempel om anmälan, bokning av resa och om kongresslokalen.

Den 14-17 maj 2018 är det dags för Vårdförbundets kongress på Bohusgården hotell & konferens i Uddevalla. Observera att Bohusgården är ett kontantfritt hotell.

Här anmäler du dig. Sista dag för anmälan är den 1 april.

Handlingar

Handlingar kommer att finns tillgängliga på webbplatsen minst fyra veckor före kongressen. De kommer även att finnas i vårt mötessystem, mer information om detta kommer.

Boka resa

Vårdförbundet står för resor till och från kongressen samt boende och måltider på Bohusgården. Kontakta Tranås Resebyrå efter du anmält dig för att boka din resa. Resebyrån har förberett olika resplaner utifrån Vårdförbundets resepolicy och kongressens planering.

E-postadress: info@tranas-resebyra.se

Vid bokning är det viktigt att du anger att du ska delta på kongressen samt gruppnummer 150 och aktivitetsnummer 7115.

Bor du i närheten av Uddevalla och tar dig till och från Bohusgården på egen hand uppger du det vid anmälan. Då ska du inte kontakta Tranås Resebyrå.

Tjänstledighet och ersättning

Du söker tjänstledigt utan lön för 14-17 maj. Vårdförbundet ersätter ditt inkomstbortfall efter ansökan. Den skickar du in efter kongressen. Mer information om hur du söker ersättning kommer finnas här innan kongressen.

Tillgänglighet och delat boende

På Bohusgården hotell & konferens finns det nivåskillnader, trappor och hissar. Om du har särskilda behov gällande tillgänglighet, vänligen uppge det vid anmälan så gör vi vårt bästa för att göra ditt besök smidigt. Det finns ett hotellrum till varje enskilt ombud, men om du vill dela rum med ett annat ombud så är det möjligt. Uppge i så fall det vid anmälan.

Information om förberedelser och material

Vi skickar regelbundet ut nyhetsbrev till alla kongressombud och ersättare, där vi informerar om vad som är aktuellt. Håll utkik i din mejlkorg.

Om du inte kan medverka på kongressen

Du meddelar lokal ordförande att du inte kan medverka på kongressen. Sedan återtar du eventuell tjänstledighetsansökan och avbokar eventuell resebokning hos Tranås resebyrå.

Därefter ska den person som ersätter dig anmäla sig enligt samma rutin som ordinarie kongressombud.

Läs mer om Bohusgården hotell & konferens.
Har du frågor om kongressen kan du mejla till kongress@vardforbundet.se.