Läs om kongressen

Se vad som hände på Vårdförbundets kongress 2018 den 14-17 maj i Uddevalla.
  • Summering av kongressen

Förbundsordförande Sineva Ribeiro och nyvalda förbundsstyrelseledamoten Åsa Mörner fick svara på vad de tyckte om kongressen och vilken fråga som de tyckte är viktigast framöver.

• Uttalande från kongressen: Rätten till semester handlar om rätten till ett hållbart arbetsliv och en god vård

Vårdförbundets medlemmar förenas i en strävan att alltid ge bästa möjliga vård till patienterna. En människas behov av vård är lika stort oavsett bakgrund och nationstillhörighet. Därför vill Vårdförbundets nyligen avslutade kongress stå upp för allas lika värde och rättigheter i sjukvården, vilket omfattar både personal och patienter.

• Se bildspel från kongressen

Det blev en fantastisk kongress med många engagerade deltagare. Se bilderna från den!

• Dags att säga hejdå

På torsdagen avslutades Vårdförbundets kongress 2018. Eva Nordmark, ordförande TCO, Viviana Lundberg, ordförande Vårdförbundet Student och förbundsordförande Sineva Ribeiro höll tal.

• Avtackning av förtroendevalda

Då kongressen valt in nya personer på olika förtroendeuppdrag måste andra att lämna sina. De som var på plats tackades av under kongressmiddagen.