Ska du till ICN-kongressen i Barcelona?

Då kan du anmäla dig till ett mingel som den nordiska sjuksköterskeorganisationen SSN bjuder in till.

Den 27 maj - 1 juni går den internationella sjuksköterskeorganisation ICN:s kongress av stapeln i Barcelona. Ska du delta? Då kan du också anmäla dig till SSN:s mingel den 28 maj.

Där får du möjlighet att möta kollegor från sex nordiska länder och dela erfarenheter med varandra. Vilka möjligheter och utmaningar finns för sjuksköterskor idag? Hur kan vi tillsammas främja professionens utveckling och påverka vården i norden.

Tid och plats

Den 28. maj 2017 kl.19.00-21.00 på Hotel Diagonal Mar Barcelona, Passeig del Taulat 262-264, Barcelona 08019.

Anmäl dig här

Vårdförbundet är på plats!

Vårförbundet kommer vara på plats på kongressen. Bland annat kommer vi att berätta om vårt arbete för att få kommuner och landsting att införa vår modell för utbildningsanställningar, AST. Vi kommer också hålla en presentation om vårt Ledarprogram och hur det kan bidra till att fler inför personcentrerad vård i sina verksamheter.

Mer information om vårt deltagande kommer inom kort.