Sineva Ribeiro på arbetsplatsbesök i Skåne

Under våren kommer Vårdförbundets ordförande Sineva Ribeiro att fortsätta åka ut på arbetsplatser för att träffa medlemmar på jobbet. Först ut är Skåne den 2 februari.

– Jag ser mycket fram emot att träffa och prata med alla fantastiska medlemmar, säger Sineva Ribeiro. Jag vill höra hur du som medlem har det på jobbet.

I höstas besökte Sineva Ribeiro fyra arbetsplatser i samband med firandet av huvudkandidater till Vårdförbundspriset. Tre besök var i Västra Götaland, två på Sahlgrenska universitetssjukhuset och ett på Födelsehusets Doula & kulturtolk och Mammaforum. Den fjärde arbetsplatsen var en hälsocentral i Jämtland. För en tid sedan besökte Sineva Ribeiro även medlemmar på Södersjukhuset i Stockholm.

Nu följer ett antal arbetsplatsbesök under våren. Först ut är Skåne där Sineva Ribeiro den 2 februari träffar medlemmar på tre arbetsplatser.

Mats Runsten, ordförande, och förtroendevalda i avdelning Skåne är med vid besöken liksom Lisbeth Löpare Johansson, vårdstrategisk chef och Cecilia Sandahl, presschef.

Tid och plats för Sineva Ribeiros arbetsplatsbesök i Skåne:

Förlossningen i Malmö. Skånes universitetssjukhus, klockan 10.00

Akuten i Helsingborg  klockan 13