Ny låt om coronakrisen – Vi håller ut!

Hör den nya låten där artister som Magnus Carlsson, Sarah Dawn Finer, Helen Sjöholm och Robin Bengtsson medverkar. Låten uppmanar oss att hålla ut i dessa coronatider.

Det är ett 50-tal svenska artister och musiker som har spelat in låten om att inte tappa hoppet och att hålla ut. Sarah Dawn Finer, Helene Sjöholm, Robert Wells, Magnus Carlsson, Mariette, Jessica Andersson, Dolly Style och Robin Bengtsson är några av artisterna i ”Vi håller ut”. Låten är tillägnad alla svenskars kamp mot covid-19.

- För att Vårdförbundets  medlemmar och andra yrkesgrupper som sliter i vårdens frontlinje ska orka och klara av att vårda de som blir sjuka behöver vi alla i samhället ta vårt  ansvar och följa myndigheternas rekommendationer. Vi måste hålla ut nu!, säger förbundsordförande Sineva Ribeiro.

Låten släpptes först i en mängd grupper, forum och nyhetsbrev tillägnade vårdpersonal och andra samhällsbärande yrken. Vårdförbundet är med och släpper videon i samarbete med detta projekt som är opolitiskt bundet. Alla medverkande har ställt upp gratis.