Dags för lönesamtal? Vi stöttar dig!

Som stöd inför ditt lönesamtal har Vårdförbundet tagit fram den digitala guiden "Ditt lönesamtal". I den får du konkreta tips för att lyckas med ditt lönesamtal. Exklusivt för dig som är medlem. Utöver guiden kan du också få personlig lönecoachning, kolla lönestatistik eller läsa våra 12 bästa tips.

Många känner både förhoppning och oro inför sitt lönesamtal. Det kan kännas ovant att prata om vad du gör bra i ditt arbete och argumentera för varför just du är värd en löneökning.

Som stöd inför ditt lönesamtal har Vårdförbundet tagit fram en ny digital guide - Ditt lönesamtal. I guiden får du konkreta tips för att lyckas med ditt lönesamtal. Du får även råd om vad som är bra att tänka på både före, under och efter samtalet.

Guiden och andra webbutbildningar hittar du i Kunskapsrummet under Aktiviteter och utbildningar.

Du behöver logga in för att använda Kunskapsrummet.

Mer stöd att få:

Eller behöver du förbereda dig för utvecklingssamtalet?

Utvecklingssamtalen sker oftast under hösten. Samtalet kan även kallas medarbetarsamtal eller målsamtal. Enligt kollektivavtalet ska du ha både utvecklingssamtal och lönesamtal varje år.

För att det ska bli ett bra samtal behöver både du och chefen vara väl förberedda.

Lycka till med ditt löne- och utvecklingssamtal!