Dags för lönesamtal? Vi stöttar dig!

Som stöd inför ditt lönesamtal har Vårdförbundet har tagit fram en ny webbutbildning - Ditt lönesamtal. I utbildningen får du konkreta tips för att lyckas med ditt lönesamtal. Exklusivt för medlemmar! Utöver utbildningen kan du också få personlig lönecoachning, kolla lönestatistik eller läsa våra 12 bästa tips.

Många känner både förhoppning och oro inför sitt lönesamtal. Det kan kännas ovant att prata om vad du gör bra i ditt arbete och argumentera för varför just du är värd en löneökning.

Som stöd inför ditt lönesamtal har Vårdförbundet har tagit fram en ny webbutbildning - Ditt lönesamtal. I utbildningen får du konkreta tips för att lyckas med ditt lönesamtal. Du får även råd om vad som är bra att tänka på både före, under och efter samtalet.

Alla webbutbildningar hittar du i Kunskapsrummet under Aktiviteter och utbildningar.
Du behöver logga in för att gå utbildningen.

Mer stöd att få!

12 tips inför lönesamtalet

Ring Vårdförbundet Direkt för personlig lönecoaching

Jämför din lön i vår lönestatistik - här krävs det också inloggning.

Eller behöver du förbereda dig för utvecklingssamtalet?

På hösten sker också utvecklingssamtal. Utvecklingssamtal kan även kallas medarbetarsamtal eller målsamtal. Enligt kollektivavtalet ska du ha både utvecklingssamtal och lönesamtal varje år.

För att det ska bli ett bra samtal behöver både du och chefen vara väl förberedda.

Så lyckas du med utvecklingsamtalet!