Mingel med hjärta i Almedalen

Almedalsveckan började med Vårdförbundets hälso- och sjukvårdsmingel på söndag kväll före första politikertalet. Det var en uppskattad mötesplats för medlemmar, patientorganisationer, förbundsstyrelse och beslutsfattare i Vårdsverige. Det kom runt 250 personer och lyssnade, knöt kontakter och fick inspiration från medlemmarna och Vårdförbundspristagarna som mingeltalade.

Efter inledande minglande hälsade Sineva Ribeiro välkommen. Julia Olsson och Caroline Jörnebrant berättade på ett inspirerande sätt om sitt arbete att jobba med att personcentrera vården på Hjärtavdelning, Avd 357 på Sahlgrenska. Presentationens hjärtljud som fyllde TCO-landet gjorde ett mäktigt intryck på besökarna. (Du kan se presentationen från Vårdförbundspriset här)

- Det kändes jättebra, sade Julia och Caroline efter sitt mingeltal. Flera kom fram efteråt och tackade. Det kändes extra bra att få vara med och presentera för närvarande politiker och beslutsfattare på Almedalen. Det är en viktig arena.

Det var också många som kom fram till Sineva Ribeiro och visade uppskattning att vi lyfte medlemmars presentation. På twitter kom lovord:

Tack alla som kom och bidrog till en bra start på Almedalsveckan!