Delta i manifestation för en bättre vård

Var med och gör din röst hörd! Den 3 september kl. 14–15.30 kommer det att anordnas manifestationer runt om i landet där vårdpersonal och patienter höjer rösten för en bättre vård. Demonstrationen anordnas för andra året i rad och stöttas av Vårdförbundet.

Manifestationen, som är partipolitiskt obunden, vänder sig till politiker och beslutsfattare med krav på en trygg och säker vård för alla och rimliga arbetsvillkor för personalen.

Konkret innebär det bland annat krav på en hållbar arbetsmiljö för alla professioner i vården, tid för återhämtning vid natt- och skiftarbete, en rimlig löneutveckling under ett arbetsliv och en jämställd vård. Inga patienter ska fara illa på grund av platsbrist på sjukhusen. Att vård styrs utifrån patientens behov och av vårdens professioner.

På kampanjens webbplats och  facebooksida kan du läsa mer om manifestationen och anmäla dig. Du kan även kontakta din lokalavdelning om du vill veta vad som händer nära dig.

Nationella initiativtagare och kontaktpersoner är.

Päivi Vilkkavaara, Stockholm, Vilkkavaara@yahoo.se 070-7671 440

Tommy Lundholm, Stockholm, tommy.lundholm@hotmail.com 073-1801735