Grattis på Kollektivavtalets dag 17 mars!

Grattis till alla oss som har kollektivavtal på arbetsplatsen. Tack vare ditt medlemskap kan Vårdförbundet vara en stark part i förhandlingar med arbetsgivarorganisationerna. Tillsammans skapar vi trygghet för dig som anställd och påverkar i frågor som lön, arbetstid, semester, tjänstepension och försäkringar.

Där Vårdförbundet har kollektivavtal kan vi också påverka i frågor som ligger dig nära. Det innebär att du och dina kollegor kan lyfta det som är viktigt för just er, så att vi i samverkan kan föra en löpande dialog med arbetsgivaren. Allt för att du ska få det så bra som möjligt på jobbet!

Prata med din förtroendevalda om vad som är viktigt för just dig. Om ni inte har en förtroendevald på din arbetsplats, välj en! Kanske är det du? Ju fler medlemmar vi är och ju fler förtroendevalda vi har, desto mer kan vi påverka. Tillsammans är vi starka!

Se skillnaden med kollektivavtal

Gå in på Knegdegs webbplats och se vad du får ut, med och utan kollektivavtal, vid till exempel arbetsskada, sjukdom eller om du blir arbetslös.

Till Knegdeg