Fika Fairtrade med Vårdförbundet 7-9 maj

Var med och fika för en bättre värld! Fika med dina arbetskamrater och förtroendevalda och sätt fokus på Fairtrade-märkta produkter.

Förra året deltog över 2 miljoner människor i ett 20-tal länder runt om i världen i Fairtrades globala fikautmaning World Fairtrade Challenge. Den 7-9 maj är det dags igen.

Fika med minst en Fairtrade-märkt produkt (till exempel kaffe) och berätta i sociala medier om hur ni Fairtrade-fikar genom hashtaggarna #fairtradechallenge och #vårdförbundet. Motivera varför ni väljer att fika Fairtrade-märkt så deltar ni i Fairtrades bildtävling med chans att vinna Fairtrade-märkta produkter. Läs mer om tävlingen på Fairtrades webbplats.

Anmäl din fika på fairtradechallenge.se (anmälan öppnar 2 april) och glöm inte att ange lag Vårdförbundet så att vi kan följa hur många vi är som fikar under dessa dagar.

Vårdförbundet är en Fair Union, det betyder att vi arbetar för värden som stärker människor och fackföreningsrörelsen i Sverige och i andra länder. Att vara en del av World Fairtrade Challenge är en del i detta viktiga arbete. Fika med oss!