Vi avslutar 2021 med ett extra årsmöte för att besluta om arvode för avdelningsstyrelsen. Delta i omröstningen som pågår digitalt mellan 21-23 december.
Beslut om arvode till avdelningsstyrelsen
Varje avdelningsstyrelse i Vårdförbundet får ett arvode för ansvaret de tar i styrelseuppdraget. Det är årsmötet som fastställer arvodet efter förslag från valberedningen. Vid vårt årsmöte i oktober behandlades inte arvodesfrågan på ett riktigt sätt och därför bjuder vi in alla medlemmar till ett extra årsmöte för att fatta beslut.
Det finns två alternativ för hur arvodet ska fördelas. Ett förslag som lagts av valberedningen och ett alternativt förslag som lagts av en medlem. Läs mer om de båda förslagen på vår webbplats.
Datum, tid och plats för extra årsmöte
Det extra årsmötet genomförs den 21-23 december. Om du har frågor om förslaget eller har ett alternativt förslag, ett så kallat yrkande, lämnar du det den 21 december, någon gång mellan klockan 8-11:30 i VoteIT, det mötessystem som kommer användas. Därefter öppnas frågan för beslut och inga nya förslag kan läggas. Beslutsfrågan hålls öppen hela tiden fram till den 23 december klockan 11:30. Då stängs punkten och beslut är fattat av årsmötet.
Mötet genomförs digitalt
Det extra årsmötet genomförs digitalt i VoteIT, som är ett mötessystem framtaget för digitala demokratiska möten. För att delta i årsmötet behöver du ett konto i VoteIT. Det får du genom att följa den länk som kommer att skickas den 10 december via e-post till alla medlemmar i avdelning Västra Götaland som har en registrerad e-postadress i medlemssystemet .
Vill du vara men har inte fått någon länk, kontakta verksamhetshandläggare@vardforbundet.se – så hjälper de dig tillrätta.
Om du deltog i årsmötet i oktober har du redan ett konto i VoteIT. Då går du till VoteIT:s startsida, och loggar in. Du loggar in med ditt användarID i VoteIT eller med din e-postadress. Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa lösenordet via inloggningssidan i VoteIT. |