• En stund med Vårdförbundet lönar sig!

I mars erbjuder vi digitala drop-in under lunchen. Träffa ombudsmän som jobbar för dig inom region och kommun. Prata löneprocess, lönesamtal och lön. Möjligheter, omöjligheter, rättigheter&skyldigheter i din anställning och om arbetsmiljön på din arbetsplats.

• Nyfiken på uppdraget som förtroendevald /skyddsombud?

Du vet väl hur viktigt det är att ha en förtroendevald på arbetsplatsen? På dessa digitala träffar får du information i vad uppdraget som förtroendevald innebär, vilka möjligheter och utbildningar du kan få och hur du blir förtroendevald.

• Extra årsmöte i avdelning Västra Götaland

Vi avslutar året med ett extra årsmöte för att besluta om arvode för avdelningsstyrelsen. Delta i omröstningen som pågår digitalt mellan 21-23 december.

• Nominera årets förtroendevald!

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald/skyddsombud på din arbetsplats som gör ett fantastiskt arbete? Du som medlem har nu en unik möjlighet att lyfta fram den personen på din arbetsplats, till att bli årets förtroendevald/skyddsombud i Vårdförbundet avdelning Västra Götaland!

• Nyfiken på uppdraget som förtroendevald och skyddsombud?

Under en digitalt möte får du som är medlem i avd Västra Götaland och arbetar inom kommun, information i vad uppdraget som förtroendevald innebär, vilka möjligheter och utbildningar du kan få och hur du blir förtroendevald. Välj någon av de tre återstående träffarna - 26 oktober, 16 november eller 30 november.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 2-9 oktober är det årsmöte i avdelning Västra Götaland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Sommarbrev och nyheter kring avtal

Fina ord och betydelsefull information i ordförande Anne Karins sista sommarbrev. Läs även om Krisavtal 2021 samt nytt kollektivavtal angående kökortning. Du får också tips inför sommararbetet och veta hur planerna ser ut för årsmötet.

• Internationella sjuksköterskedagen 12 maj

Den 12 maj firar vi alla våra sjuksköterskor på deras yrkesdag! Du som medlem kan vara med och bidra genom att lokalt informera allmänheten och kollegor om vilka vi är och vad vi gör.

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Nu kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Västra Götaland!