• Barnmorskor och sjuksköterskor firas med fika!

I maj hyllar Vårdförbundet Västmanland två livsviktiga yrken med fika. Den 5 maj på internationella Barnmorskedagen och den 12 maj på internationella sjuksköterskedagen hyllar vi respektive yrke. (Läs vidare för mer information)

• Välkommen till en viktig och trevlig kväll!

I höst är det val i Sverige och din röst är otroligt viktig. Vill du förändra din och dina kollegors villkor, förbättra framtidens nära vård, prata om kompetensförsörjning eller veta mer om din lön? Vår paneldialog kan ge svar om vad politikerna i Västmanland tycker. Tillsammans ser vi sedan kvällens biofilm!

• Vi firar Biomedicinska analytikerdagen!

Vi vill uppmärksamma din dag så under skärtorsdagen bjuder vi dig på fika! Du hittar oss vid Västerås sjukhus, huvudentrén, Sigtunagatan 1.

• FOLKSAM - pension och försäkringar

Vårdförbundet har sina medlemsförsäkringar via Folksam. Men vet du vad du har för försäkring och hur ser framtiden ut för din pension? Välj att delta i webbinarium den 25 april gällande dina försäkringar eller den 27 april kring pension. Båda dagarna har två tillfällen - välj mellan 13-14 eller 19.-20.

• Bowlingkväll - för alla medlemmar!

Nu är det äntligen dags att träffas! Så samla ihop några kollegor som också är medlemmar. Vi bowlar och umgås i samband med facklig information.

• En stund med vårdförbundet lönar sig!

I mars erbjuder vi digitala drop-in under lunchen. Träffa ombudsmän som jobbar för dig inom region och kommun. Prata löneprocess, lönesamtal och lön. Möjligheter, omöjligheter, rättigheter&skyldigheter i din anställning och om arbetsmiljön på din arbetsplats.

• Söndagsträff på Björnö

Vi i styrelsen ser fram emot att träffa dig som medlem, student eller du som funderar på att bli medlem. Vi bjuder på korv med bröd och Festis.

• Vi bjuder på frukostmacka!

Vi vill träffa dig som är medlem och du som funderar på att bli medlem. Kom och ät frukost, passa på att ställ dina frågor eller ta bara liten pratstund med oss. Kika här på vilka platser vi kommer att finnas. Du behöver inte anmäla dig, kom bara förbi! VÄLKOMMEN!

• Västerås IK bjuder på matchbiljetter!

Här kommer ett unikt erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Vi vet att du arbetat under extrema villkor under pandemin och att du fått sätta livet på paus under lång tid. Västerås IK är en av många föreningar som uppskattar det otroliga arbete du och dina kollegor utfört och vill ge dig något tillbaka.

• Rapport från årsmötet i Västmanland

Den 7 oktober var det årsmöte i avdelning Västmanland och kvällen bjöd på bland annat Bond-tema, bio och val av ny styrelse, kongressombud och valberedning.